gutt04 jente 06 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hvordan er prognosene da? Kan man leve i mange år? Fins det noe som kan behandle det? Søskenbarnet til ei venninne av meg har fått denne diagnosen, syns det er så fælt og lurer på hvordan det skal gå.
Trenger hjelp!! Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Huff,så trist,men tror ikke de kan gjøre så mye,ikke når det er spredd til skjelett.Om dekan leve i mange år vet jeg desverre ikke,men håper det..
*ale* Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Er vel dessverre dårlig prognose. Og mye smerter. Men kommer vel an på stadie, agressivitet o.l.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Huff så trist!! Som nevnt her er utsiktene heller dårlig ved spredning til skjelettet.. Ofte lever de ikke så veldig lenge og blir fort redusert pga store smerter og dertil mye smertestillende medisiner.. Mormor til sambo fikk det, og levde i 3 mnd etter at det ble oppdaget spredning til skjelett, onkel levde i 6 mnd.
mamma til s@lma Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Hei, kreft med metastaser til sjelett er det som oftest primær lungekreft eller prostatakreft hos menn , og det gir ikke store sjanser å overleve lenge, dessverre..
yasmina Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Det er veldig avhengig av hvilken kreftform man har i utgangspunktet. Noen kan leve i mage aar, men det vil somregel innebaere en del smerter.Andre klarer kanskje bare noen faa mnd.
mamamaren Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 min mor hadde spredning til skjellett, veldig agressiv type. Hun levde i 3 gode år med det, men de oppdaget det svært seint (ett år etter spredning til skjellett). Det er egentlig alt jeg vet. Kommer sikkert an på agressivitet, type og hvor det er spredt, vil jeg tro? Ønsker dere all lykke og støtte!!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Det er uansett ikke over før det er over! Utrolig trist når noen blir så alvorlig syke, men viktig å fokusere på å bruke de dagene en får til noe godt i stedet for å gruble på hvor lenge det er igjen. Husk at ingenting er sikkert for oss som er friske heller! Ønsker dere masse hell, lykke og styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå