Gå til innhold

Litt redd jeg nå...

Anbefalte innlegg

Er 8+5 og har hatt litt brunaktig utflod i dag. Det oppsto etter at vi hadde hatt sex. Tror ikke jeg skal ha det igjen på en stund :( Er skikkelig engstelig her nå. Ringte legevakten, men de mente dette ikke var noe farlig. Har ikke hatt smerter kun litt brunaktig utflod som sagt. Klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette er ufarlig? Har noen opplevd det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137293607-litt-redd-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Johanne

Jeg har hørt ofte at det er normalt med både små blødninger og brun utflod under 1. trimester. også etter sex sies det... så jeg tror ikke dette er noe å bekymre seg over. Da er det verre om det kommer masse friskt blod... men jeg skjønner hva du mener med usikkerheten rundt dette med sex. Legene sier at man SKAL leve normalt i svangerskapstiden og at dette gjelder også sex. At det er tilfeldig de gangene man begynner å blø og mister etter sex... Har opplevd det 2 ganger selv etter IVF forsøk, men d var nok også tilfeldig i fht sexen.. er gravid i 6 uke nå og denne gangen er alt annerledes. Har heller ikke kommet så langt før som nå... men jeg kjenner at jeg ønsker å være forsiktig med sex den første perioden:-)

Jeg begynte også å blø friskt blod her en kveld, bare noen dråper etterfulgt av brun utflod... nærmest svart i farge. Fikk en UL og alt så greit ut... Nå kommer det litt av og til...Er du usikker anbefaler jeg at du ber om UL slik at du kan få bekreftet at alt er ok. Ikke godt å gå å være redd pga dette. Men som sagt tror jeg ikke det er noen fare så lenge du ikke blør friskt og mye blod...Lykke til:-)

Jeg hadde en bitteliten periode med brun utflod på onsdag, og en på torsdag. Det var bare et par ganger jeg var på do og tørket det var type bittesmå brune slimklumper. I dag hadde jeg også en bitteliten en.

Jeg vet det er normalt, men klarer ikke la være å bekymre meg. Jeg skal på sykehuset til gyn på onsdag, og jeg regner med han turer i vei med en ul da. Jeg skal være litt mer rolig om jeg ser liv :) jeg er nå 7+4 sånn ca

jeg fikk en god del brun utflod etter vi hadde hatt sex. Det er så mye slim og blod som ligger bak tynne "vegger" inni der, att det ska ingenting til for å bjunne å blø de førsteukene. Viss du forstår hva jeg mener.

Jeg vet det er veldig vanlig å få dette, spesielt etter samleie.

Det sies att så lenge det ikke er masse friskt blod som kommer, og du ikke har smerter, så skal det normalt sett ikke være noe unormalt.

Hei!

Jeg fikk også dette under mitt første svangerskap, og husker jeg ble kjemperedd, ringte til legen, og akkurat som du fikk jeg til svar at dette var ufarlig. Noe det også var. Lærte i ettertid at det er normalt å få litt brunlig utflod etter sex.. Så jeg syns du skal prøve å ta det med ro, og forsette å leve som normalt :)

Har også opplevd dette med blødning etter sex, både utenfor og under svangerskap.

I mine tilfeller har det vært sår livmortapp og en lettblødende slimhinne som har forårsaket blødningen. Der har både vært friskt blod og bare litt brun utflod dagen etterpå.

Livmortappen og slimhinnen kan være mer utsatt for blødning pga normale endringer i dem under svangerskapet..

Annonse

Hei hei. ville bare komme med mine erfaringer, det skjedde med meg under mitt første svangerskap, det hendte nesten etter hvert samleie, eg blei jo veldig redd de første gangene. men fikk beskjed at det var helt normalt at det skjedde. noen var mer hoven enn andre under en graviditet, og at sjedeveggene var ofte lettblødene under et svagerskap. håper svaret mitt hjalp litt på:) ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...