Gå til innhold

Bra nettbutikk for utstyr i USA?

minlilletass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bor for tiden i Brasil, og vurderer aa reise til New York for aa kjoepe vogn og bilstol, her er det talentloest utvalg....

Har dere som bor i USA en bra nettbutikk aa anbefale? Tenkte aa kjoepe Bugaboo Cameleon, bilsete har jeg ikke peiling paa. Vil gjerne se litt paa nettet paa priser, og saa ringe for aa sikre meg at de har det jeg skal han aar vi kommer.

Forresten, noen som erfaringer med Maxi Cosi bilstol i USA, er den bra? Er det en annen modell enn hjemme? Ser Graco er veldig billig.

Er veldig takknemling for tips fra dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utropstegn skulle det vaere!

Skrevet

Heisann!

Jeg bor i USA og kjøpte min bugaboo camelon på nettet. kjempefornøyd!!!! Nå venter jeg nummer to, og skal bestille mer utstyr til vognen. Jeg skal bestille skjerm med netting, siden det er ganske behagelige temperaturer her vi bor. Kanskje en ide til deg også?

www.tinyride.com

Good luck.

Skrevet

Bugaboo Cameleon Breezy Sun Canopy er det jeg skal kjøpe, og camelon( selve vognen koster 899 dollar her. Ellers vil jeg anbefale Graco sete for da kan du kjøpe adapter til vognen som passer til bilsetet. er helt genialt. Og, ville kjøpt Britax sete til babyen blir eldre, kjempebra setet - og når du første er i gang kan du jo bare kjøpe det også??

Skrevet

Glemte å si at det er kun til graco setet og ett annet merke det finnes adapter...ikke Britax:)

Skrevet

Hvor skal du bruke setet? De amerikanske setene er godkjent for det amerikanske markedet, og ikke godkjent for bruk i norge hvis du skal bo i norge. På samme måte er ikke norske seter godkjent å bruke av en som bor i usa. Utover det kan jeg anbefale britax-setene, de er veldig gode og passer så å si i alle biler. Jeg har evenflo triumph, veldig fornøyd med det, men dette er ikke infant seat da:) Du kan se bilseter (og annet baby gear) på www.babiesrus.com, www.target.com, www.walmart.com. Prisene er de samme for bilseter, jeg har sjekket opp og ned:)

Skrevet

Hei anonym.

Jeg visste ikke at de amerikanske bilsetene ikke er godkjent i norge...hvor kan jeg finne info om dette? Mine foreldre har maxi cosi sete hjemme, og det synes jeg er helt forferdelig i forhold til mitt sete, som er graco..

Skrevet

Hei lilletrille, anonym her:)

Norske seter er godkjent etter godkjenningsnorm, som heter ECE R44-03 eller 04. Her kan du se litt om sikring:

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert&cid=1143038826141

Amerikanske seter godkjennes etter en annen norm, Federal Motor Vehicle Safety Standards. Har ikke klart å finne ut noe mer. Jeg er medlem av et amerikansk nettforum for bilstoler:) www.car-seat.org, og har fått det bekreftet der.

Hva som er forskjellen aner jeg ikke:( Jeg kom borti problemet da jeg prøvde å finne en bakovervendt bilstol for en på nesten 2 år, for bruk hos familie i usa. Jeg endte opp med evenflo triumf, bakovervendt til litt over 15kg. I norge har vi besafe combi bakovervendt, og ble faktisk positivt overrasket over evenfloen, var enkelt å montere og satt veldig godt:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Dere som har greie paa amerikanske tester av bilstoler: hva anbefales for nyfoedt? Ser at Graco er billig i forhold til Norge. I Brasil koster et maxicosi over 4000 kr, uten base! Er seter med base vanlig i USA?

Tenkte paa Bugaboo Cameleon og synes den luftige skjermen og solskjermen ser veldig prakisk ut, saa jeg ender nok paa det. Litt usikker paa om jeg skal bestille paa forhand og sende til hotellet, eller hente i butikken. Da maa jeg kanskje ringe og sjekke at de har den fargen jeg vil ha foerst.

Forresten: hvilken farge paa Bugaboo anbefaler dere til gutt? Kanskje kjedelig, men jeg vurderer koksgraa med svart, og beige som ekstratrekk.

Skrevet

Hei, her er anonym som har svart tidligere i linken:) Jeg har ikke så godt kjennskap til seter for nyfødt, men jeg har søkt litt på det nettstedet i usa jeg er medlem, og har en link til et sete (chicco) som flere var fornøyd med:

http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2633096

Graco-setet er sannsynligvis ikke det samme som selges i norge, da det amerikanske markedet bruker en annen standard.

Det setet i linken har base. Er også usikker på om det er vanlig med base, men jeg vil anta det pga at folk ofte bruker bilsetet på vognene (travel system) og da må det jo være enkelt å ta ut og sette inn....:) Ellers brukes ofte et festesystem som heter LATCH i usa (festes blant annet til kroker i bilen). Mulig det ikke brukes til nyfødtseter, men som sagt ikke så godt kjennskap til det:)

Til gutt ville jeg også valgt den fargen, muligens omvendt ved at beige var hovedtrekket:) Jeg har ikke bugaboo selv da. Ville ringt og hørt om de hadde vognen. Er ikke alltid de har alle vogner inne, og kanskje ikke i den fargen du vil ha etc. Kan vel da være like greit å hente den i butikken, så får du tatt en ekstra titt på den før du kjøper:)

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om bilseter...men tror det er vanlig med base her i USA, fordi det er jo veldig praktisk!

Jeg har selv svart/grå base, og beige skjerm...det er ganske greit siden vi bor i ett varmt klima. Jeg har en gutt, og venter en gutt til..

Jeg tror jeg ville gått i butikken og kjøpt den for da kan du jo se på den først...men det er ikke alle butikkene som er nevnt ovenfor som har den. Du må søke på nettet hvilke butikker i NY som har den i såfall... Her hvor jeg bor har de den iallefall ikke på babiesrous, elelr toysrous..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...