Gå til innhold

tilbake til normalvekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

"ikke nødvendigvis, men man har "oppblåst# mage en stund pga det er betent etter inngrepet en stund. men det kommer seg ganske raskt :) "

Ein har ikkje oppbåst mage fordi såret er betent! Eit ks sår skal jo helst ikkje vere betent, men dette er jo ein komplikasjon som kan oppstå (men som helst ikkje BØR oppstå)

Jeg gikk ned ti kilo etter mitt forrige ks, men da hadde jeg seks-sju kilo igjen. De har jeg aldri klart å gå ned. Før dette nye ks`et har jeg lagt på meg åtte-ni kilo. Regner med at de blir jeg kvitt. Om man får et stort vekttap kommer an på babyen, veske i kroppen og inntak av mat, samt bevegelse etter fødeselen. Det kan sikkert ta litt lengre tid å bli kvitt de overflødige kiloene, siden vi med ks skal ta det mer med ro de første seks ukene etter inngrepet. Så får vi heller ta det igjen:)

• 1 måned senere...

Her høres det jo ut som man blir slankere av å ta ks!!!!?? Bare tull. Det er det samme om man tar ks eller føder vaginalt, vannet forsvinner fra kroppen gradvis og man går ned på samme vis. Alt avhenger selfølgelig av hvor mye du har lagt på deg i svangerskapet, hvor mye du spiser og koser deg etterpå, om ammingen fungerer og om man er i form til å gå på trilleturer!! Noen har selvfølgelig lettere for å gå ned enn andre, sånn er det jo til vanlig også!

det er spørs hvordan har du spist i svangerskapet ,så blir du som du er . Jeg var jo veldig stor og lagt på meg mye ,babyen veide 5 kg, og jeg har ikke lagt merke til at jeg har blitt noe mindre etter graviditeten, men det er helt opp til hver enkelt da.

Annonse

Æ la på mæ over 25 kg og hadde akkutt ks. Hadde mye vann i kroppen. Va før graviditeten 57 kg og trur æ va opp i 85 ca ved fødsel.

Når æ kom fra sykehuset va æ gått ned ca 12 kg. Hadde prata med nån vænna som sa at viss man skal gå ned i vekt skal man spise ofte, sunt og ikke etter 8 om kveld sidn da e man minst aktiv. Klarte til og me å ikke spise sjokolade:) Gikk tur me vogna med en gang æ klarte d og tok lengre turer og større bakka når æ klarte d. Etter 6 uke bynte æ å trene litt hver dag 10-20 min. Når 3mnd va gått etter fødsel va æ under 60 kg og ganske fornøyd.

Klarte ikke amminga så den hjalp ikke. Vannet gikk gradvis ut av kroppen.

E nok vældi forskjellig d hær:) Syns ikke æ spiste så mye, vekta bare gikk opp uansett:(

Tror ikke ks har noe og si. 10 dager etter ks og jeg er 5kg lettere enn normalvekt. Men formn på magen er derimot ikke som ve dsiste vaginalfødsel. Mye slappre og står mer ut. Sist var den slapp men helt flat, nå ser jeg fremdeles nokså gravid ut. det plager meg mer en selve vekta.

Tror at det er forskjellig uansett hvor mye/lita man går ned etter ks/vanlig fødsel!

Har på alle mine foregående ks (4 stk) gått ned 20 kg på 5-6 uker, uansett om jeg gikk opp melom 15 og 20 kg, håper jo det samme skjer denne gangen også! Ammingen hjalp meg mye da, men ikke etter 6 uker! På noen har ammingen ingen innvirkning heller, å da må man jobbe litt selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...