Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hei. Vi er 42 (snart 43) og 49 år gamle og har nettopp oppdaget at vi er gravide. Det har vært litt av et sjokk...vi diskuterer fram og tilbake hva som er best å gjøre??? Vi har to barn som akkkurat er blitt store nok (den yngste 6 år) til at vi kan finne på masse ting sammen....føler at vi går flere år tilbake i tid dersom det kommer en til nå....Mannen synes også egentlig han er for gammel og har ikke så lyst til å feire 50 års dagen med en baby på fanget...slik ser han det nå i alle fall! Noen som har noen synspunkter/erfaringer å kommer med?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Nå er jeg 30, har en på 6 en jeg mistet litt sent i svangerskapet der jeg måtte føde, og en på vei. Jeg forstår alle tankene, men jeg hadde absolutt beholdt. Dere må heller tenke på det positive. 1 barn til, noe som vil holde dere unge veldig lenge, og enda et menneske som vil elske dere høyest i verden. Og hva er et 50 års slag når man holder et lite vakkert nurk i hendene, absolutt ingenting. Håper dere beholder den lille vakre:-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Hei min mor var 42 når hun fikk meg min far 45. Jeg har alldri tenkt på de som gamle. Nå er min mor snar 70 og kjempe sprek. Føler at de begge virker yngre enn sin alder kanskje, har det å få barn i den alderen vært med på å holde dem unge. Jeg er minste mann i en flokk på 5 søskene mine er 20,19.17 og 15 år eldre enn meg. Det har alldri vært et problem. Stå på kos dere med den lille spiren, drit i hva andre synes og drit i alder. Er dere glad i hverandre føler dere spreke nok til å få et barn til....så stå på Lykke til med valget.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Ikke ta abort!! Når dere bare får summet dere vil dere oppdage hvor heldige dere egentlig er. Tenk så flott å føde barn i moden alder, det er det jammen ikke alle som har muligheten til. Ingenting kan erstatte dette lille nurket, la folk tenke det de mener og ikke la dere styre av det. Når dere får barnet i armene vil dere elske det høyest over alt på jord, akkurat som med de to andre barna deres. Tro meg dere vil ikke angre hvis dere beholder, det er nok større sjangs for at dere angrer om dere velger en annen utvei! Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde gjort!! Ønsker dere lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hei igjen og takk for svarene. Vi kommer nok til å ta det bort...har bestilt time i dag og er faktisk ganske lettet. Det føles helt feil for mannen i familien å få et barn til like før han runder 50 (noen menn synes sikkert det er ok, men altså ikke min mann). Husk at det er stor forskjell på å være 45 og 50! Når barnet er tennåring er mannen nesten pensjonist, nei det føles ikke riktig nå. Hadde mannen min vært 5 år yngre, så hadde vi nok tenkt anderledes. Ønsker dere alle allt godt!
maria isabell Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 min kjære er passert 40 for en stund siden og vi venter nr 2,planlegger mangen barn sammen,han kommer nok til å være over 50 når sistemann kommer:) ser ikke problemet:) at du er 42 år og gravid er helt utrulig:) prøver en aktivt i 3 år blir en i snitt gravid en gang...du har 6 prosent sjangse i hver syklus og du har 50 prosent sjangse for å miste de 12 første ukene...viss denne babyen holder seg fast må det være en mening med det siden dere ikke prøvde aktiven gang:) men klart,du må gjøre det som er best for dere,bare ikke ta abort pga mannen din..trur det er viktig at du gjør det du vil uavhengig av det han føler,det er tross alt du som skal gjenneomgå det:) nå hørest det ut som eg er imot at du skal ta abort,men mener at du må bestemme ikke han:)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 jeg syntes du burde tenke/tenkt på hva du vil jeg.. det att mannen ikke føler for å bli 50 med ett lite barn er jo enting men att du er 42/3 å er blitt gravid burde jo bli sett på som en gave å ikke en dump tilbake i tid.. barnet vil få modene foreldre som vet hvor rammene er osv så det ville jo ikke vært negativt nødvendigvis det heller da.. men deres valg dette.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 jeg syntes du er utrolig lur om du heller velger å se på dette barnet som en gave i stedenfor å vurdere å fjerne den nydelge lille.. nettopp fordi dere er voksne å vet att barn blir til ved sex å dermed burde brukt prevansjon om det å få barn var negativt for dere.det er heller ikke mange på din alder som klarer det å bli gravid å dette er jo virkelig en gave.sisste sjangse. men om du heller vil fjerne det nydelige uskyldige barnet er det ditt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå