molle Skrevet 30. mars 2008 #1 Del Skrevet 30. mars 2008 Nå orker jeg ikke mer, jeg orker, orker, ORKER ikke være så forbanna FEIT lenger! Jeg har prøvd alt. (ikke piller a la xenical osv.), men Fedon, Weight Watchers, Grete Roede - you name it. Det funker også - en stund. Men etter 3-4 kg stopper det opp og jeg gir opp. Eller jeg unner meg litt ekstra for å "feire" hvor flink jeg har vært. Problemet er at jeg ikke lar det bli men en utskeielse. For når jeg skeiet ut igår så gjør det jo ikke noe om jeg skeier ut bare litt idag og? også kryper kiloene på igjen. JA, jeg VET at tankegangen min er helt feil. Jeg vet også at det eneste som funker er mosjon og sunn mat. Men jeg klarer ikk omsette det i praksis. Nå har det gått 7 år siden min 1. graviditet og jeg kommer ikke videre. Er 172cm og var før 1. graviditet 75kg. Litt i meste laget men jeg er kraftig bygd generelt. Hadde akkurat begynt å slanke meg for å bli kvitt 5 kg da jeg ble gravid. Istedet gikk jeg opp 23kg. Klarte å kvitte meg med noe, var 83 kg da jeg ble gravid andre gangen. Så gikk jeg opp til 98kg igjen i løpet av svangerskapet. Ungen er nå 3 år og jeg er 92 kg. Jeg tror ærlig talt jeg trenger profesjonell hjelp, men hvor får jeg det. Hva skal jeg gjøre for å "snu" tankegangen? Jeg VIL jo, det er jo ikke noe jeg heller vil i denne verden. Jeg vil ikke bli kjempetynn. Men jeg vil gjerne bruke str. 40 i klær istdenfor 48. Og 20-25 kg må bort. Er det noen der ute som har det slik? som ikke klarer å tenke rasjonelt når sjokoladen står på bordet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137291650-hjelp-har-pr%C3%B8vd-alt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håperpåønskebaby Skrevet 30. mars 2008 #2 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg veide for 5 uker siden 94,7kg, nå veier jeg 90,2 kg! Mitt råd; lag en "kur" selv, ikke følg noen spesiell kur. Bli med på www.slankenett.no Send meg gjerne en personlig melding her eller på slankenett, der har jeg brukernavnet Babygirl. Vet det er vanskelig å slanke seg, men for min del har det hjulpet å prate med andre i lignende situasjon, med lignende vekt osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137291650-hjelp-har-pr%C3%B8vd-alt/#findComment-137293109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jåsjenta Skrevet 30. mars 2008 #3 Del Skrevet 30. mars 2008 Kjenner meg litt igjen i innlegget ditt. Jeg hadde prøvd alt for å gå ned i vekt, men etter 4-5 kg så stoppet det helt opp. Dietter og kurer klarer jeg aldri å følge. Sprekker somregel etter bare noen dager. Og tro meg-jeg har prøvd mange ganger.hehe Jeg var i en periode så deppa og lei meg pga utseende, og at den minste ting var tungt. Prøvde meg på treningssenter og,men ble bare ennå mer deppa av de slanke bærtene som spradet rundt der. Så jeg gikk til legen å sa at jeg måtte ha hjelp til å komme meg ned i vekt. Jeg fikk da reductil, og begynte med de. Søtsuget og suget etter mye mat, samt snop forsvant hos meg fra første dag. Kiloene rant av meg, og plutselig hadde jeg gått ned 15 kg.Ble med en gang masse motivert til å gå mer turer, og jeg fikk masse skryt av de rundt meg. Jeg valgte da å slutte med reductil siden vi prøvde å bli gravid. Og sakte men sikkert så gikk jeg over til mine gamle matvaner. Men merkelig nok så har jeg ikke lagt på meg noe i det heletatt i ettertid. Jeg vil ikke oppfordre folk til å gå på slanketabletter, men det kan av og til være det som skal til-som hos meg. Har fortsatt maaaange kilo for mye, og siden jeg nå står på venteliste til ivf, så tenkte jeg at jeg skulle ta en ny runde med reductil. og denne gangen skal jeg trene ilamme. det gjorde jeg ikke sist. Vil egentlig med dette si at det finnes faktisk hjelp å få for oss som det bare stopper opp hos:) Masse lykke til videre, så håper jeg du finner det som passer for deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137291650-hjelp-har-pr%C3%B8vd-alt/#findComment-137298544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Del Skrevet 31. mars 2008 Å, det her innlegget kunne jeg også skrevet. Har som deg prøvd ALT, men lagt på meg raskt etterpå igjen. Jeg kan rett og slett ikke ha søtsaker i huset, spiser opp alt jeg da. Kan jo masse om kosthold, men akkurat som om jeg slutter å tenke når sørsuget kommer.. Akkutat nå er jeg gravid og sliter med bekkenløsning, hjelper ikke akkurat for vekta... Har desverre ikke noe mer råd og trøst til deg for jeg er like fortvila som deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137291650-hjelp-har-pr%C3%B8vd-alt/#findComment-137302052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå