Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har pådratt meg urinveisinfeksjon, en skikkelig vond en. Har jo hatt det før, men aldri så vond. Skjønte at det var det i går kveld, og kom meg på legevakten i morges etter en kjip natt. Har nok hatt den noen dager, men klarte ikke å kjenne igjen tidlige symptomer pga av alt annet som skjer i kroppen nå.

Det er assa så utrolig vondt, visste ikke at UVI kunne være så vondt jeg. Fikk antibiotika i morges, håper den snart begynner å virke, blir gæern her.

Er det noen andre som har erfaring med UVI og IVF? Skal gå på anitbiotika i sju dager, og har uttak om 7-9 dager. Har dette noe å si for forsøket?

Hvis noen ellers har gode tips om akutt smertelindring så mottas det med takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au...høres ikke godt ut nei! Men sørg for å drikke masse vann for å få skylt gjennom systemet. Og lykke til med uttak og befruktning :)

Skrevet

Tusen takk! Drikker alt jeg kan, men vanskelig å få ned så mye mer.Får håpe det gir seg snart. Får håpe infeksjonen ikke har noe å si for eggkvalitet eller noe. Antibiotikaen er jeg ferdig med rett før uttak, håper ikke det kan påvirke heller. Åh, det er jo ikke nødvendig å få dette i tillegg etter fem uker på hormoner. Men men alt bedre snart ;)

Skrevet

Heisann.

Eg fikk UVI 2 dager etter egginnsetting.

Da eg snakket med klinikken i ettertid forstod eg det litt sånn at det var ikkje uvanlig.

Men nå fikk jo eg det etterpå da..

Men eg gikk på vanlig antibiotika rett før uttak også pga lungebetennelse..

Men det var ikkj et problem for forsøket.

tror nok du kan være trygg på at det ikkje har noe å si :-)

Skrevet

Takk, godt å høre! Jeg mener også at jeg har lest om flere som har hatt UVI i forbindelse med IVF her, så det er kanskje litt vanlig.

Da gidder jeg ikke bekymre meg for IVFen mer. Tror kanskje det begynner å bli ørlite grann bedre også:)

Skrevet

Tror heller ikke det skal være noe problem - men om du fortsatt lurer er det bare å ringe klinikken imorgen :-) Håper du snart føler deg bedre!

Hvilken dag er det du skal til uttak?

Jeg begynner først med sprøyter på torsdag.

Skrevet

Hei MK73!

Etter ny runde på legevakten i natt/morges ble det konstatert nyrebekkenbetennelse. Var nesten godt at det var noe mer, følte meg veldig sart og pinglete i går.... Fikk ny bredspektret antibiotika og nå er det allerede mye bedre. Men legevakten ville jeg skulle ha UL på IVF-klinikken Ii dag fordi jeg hadde så vondt i områdene rundt eggstokkene. Ringte akkurat klinikken nå, da sa de at vi bare skulle vente til kontroll torsdag siden det var bedre. Selv med nyrebekkenbetennelse så var dette helt uproblematisk virket det som. Fint å få tatt det så tidlig så jeg ikke ble skikkelig syk i dagevis.

Det eneste dumme var at de ga meg voltaren på legevakten, som man ikke skal ta hvis man prøver å bli gravid. Menmen, sykesøster på IVF sa det ikke var så farlig så sant jeg bare hadde tatt den en tabletten.

Jerg ligger litt foran deg løypa nå jeh da, MK. Begynte på sprøyter forrige onsdag, skal på UL på torsdag, den dagen du begynner. Uttal i uke 15 blir det vel, Du har uke 16?

Skrevet

Ja, for meg blir det uke 16 - trolig uttak mandag 14.04. Lykke til med innspurten! Du får gi lyd om hvordan det går på UL denne uken :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...