Gå til innhold

Jeg skjønner meg ikke på dere martyr-kvinner..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne klapper jeg for.. Ikke vi selv som sier vi er martyrer, dere det. Nå klager jeg heller ikke så mye over rollene her hjemme, jeg synes det er greit, men jeg har da dager hvor jeg er lei jeg og! Og skulle ønske han hjalp til og det kan være han glimter til om jeg maser lenge nok. Men jeg er veldig fornøyd med min mann på alle andre områder, så det gjør ikke noe.

Alle har vi litt å klage over til tider, og alle forhold går ikke på skinner 100%. Så om vi klager over å være lei husvask innimellom ,så er vel du en av dem som klager over andre ting... Sikkert at mannen aldri vil ha sex etc.. ikke så rart det, så lite sexy det er å tro man kan bestemme over mannen sin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke alt husarbeidet fordi jeg har lyst, jeg gjør det fordi det ikke er noen andre som gjør det.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at du er en million ganger bedre husmor enn meg, Megawhat...

Skrevet

Jeg føler meg overhodet ikke truffet, jeg bare spør hva HI refererer til når hun snakker om å være selvoppofrende. Jeg mener ikke at jeg er selvoppofrende i det hele tatt fordi jeg gjør stort sett alt av husarbeid hjemme; noen MÅ nødvendigvis ta det, og mannen min gjør det ikke. Det er jo tydeligvis er så selvoppofrende å føle at man MÅ gjøre enkelte ting, i følge HI, og jeg ville bare si at jeg ikke føler det sånn, selv om jeg HATER husarbeid, antakeligvis like mye som mannen min hater å måke snø.

Skrevet

Og igjen, hvor kommer det egentligfra at husarbeid er det eneste dette handler om?

Skrevet

Husarbeid var kun et eksempel fra min side.

Skrevet

Der tok du meg, Megawhat. Jeg får rett og slett for lite pikk. :)

Skrevet

Bare for å ha det på det rene: Jeg tror ikke jeg er noen spesielt god mor eller kone, sannsynligvis ganske middelmådig. Jeg tror i allefall ikke jeg er noen god husmor, der ligger jeg langt under gjennomsnittet. Jeg har ikke et perfekt forhold, mannen min har mange feil og mangler.

Men jeg vet at mannen min ikke lar ungen sulte eller gå rundt med møkkete bleie. Når kvinner da sier "Jeg MÅ jo alltid skifte alle bleiene" så tror jeg ikke på dere. Mennene deres ville gjort det hvis ikke dere hadde gjort det. Det er altså ikke JEG som hevder mannen deres driver omsorgssvikt, det er det jo dere selv som gjør.

Skrevet

Er ikkje bare her inne desse kvinnene holder til. Begynner snart å lure om dette er den nye trenden i tiden, siden nesten alle mine venninner holder på på samme måte. Dei må gjere alt, tenke alt, sei alt, og mannen er ein fjott som ikkje duger til noko.

Er det løye eg trives bedre og bedre sammen med kameratene mine?? Greit, det er kanskje ikkje verdens reinaste bad hos ungkarsvennene mine, gulvet kunne kanskje vært tatt liiiitt oftere, kjøleskapet er ganske tomt, og klær befinner seg ofte på dei merkeligaste plasser. Men det er friplassen min det..... :-)

Skrevet

Def på en god mor/kone har i mine øyne aldri vært en som ofrer seg, lider seg gjennom å måtte stå på pinne for alt og alle, den som alltid higer etter å bli sett på som den som takler alt (men koker over på innsiden) og som ser på seg selv som en bedre voksen-person enn ektemannen.

For det er jo det det som skinner gjennom hos mange, "jeg er slik som man burde være, mannen har mange feil og mangler".

Jeg er en god mor og kone, jeg. Jeg er i et perfekt forhold for meg, mannen min er perfekt for meg (og omvendt), vi har begge feil og mangler, men utfyller hverandre - og det er nok for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...