Gå til innhold

Jeg skjønner meg ikke på dere martyr-kvinner..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange her inne som har en sånn martyr-tone innleggene sine. "Jeg må gjøre alt, gubben bare ligger og drar seg.." "JEG kan ikke fly på byen i tide og utide" "Jeg er også sliten, men ingen tenker på meg, nei!" "MINE behov må alltid vike" osv. Og så elsker en del kvinner sånne morsomme historier om kvinner som gjør 40 ting samtidig mens mannen ikke klarer å tisse og plystre samtidig engang.

Det virker jo som om dere bare nyter denne martyr-rollen så sinnsykt, og at hele poenget med å være kvinne er å være i kulissene å gjøre alt som ingen legger merke til og aldri få noen takk for det.

Ved å gjøre seg til martyr gjør man faktisk menn og barn til overgripere, noe som er ganske ufint.

Dere MÅ aldeles ingenting her i verden! hvorfor synes kvinner det er helt greit å være selvoppofrende fjols som ikke kjenner sin egen verdi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*applaus*

Du kunne ikke hatt mere rett! Vi kan om vi vil og vi må ikke akseptere at vi skal gjøre alt. Sett en standar og følg den så går alt så bra så! Bra det er flere som tenker som meg.

Skrevet

He he, kunne ikke vært mer enig.

Virker som en del damer her inne har tatt første og "beste" fyr...

Skrevet

Helt enig.

Skrevet

Nå kommer det en del "Ååå, jeg er så enig! Der fikk du sagt det" osv, deretter kommer den del ufinheter fra nettopp; Disse martyrkvinnene.

Lykke til med denne tråden, her er det IKKE lov å stille seg til "doms" over andre, som noen sier.

Høhø.

Skrevet

"for når alt er som normalt så vil det aller helst gå galt. Det er mye deilig depresjon i det"

Einar Scanke.

Tror han var inne på noe.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Jeg skal si meg enig her jeg også.

Blir helt satt ut av en del av det jeg leser her inne....

Skrevet

Nå er jeg en av "martyrene" til tider jeg da. Sutrer og klager:p

Hehe...

Men det er jo en grunn til at ting er som de er.

Han jobber, alltid nesten. For at VI skal ha penger, ting osv.

Og vi har det jo meget godt.

Han er en super pappa og mann likevel, og ingenting av det jeg syter over ville være ting jeg klaget over dersom jeg ikke var gravid, det er jeg (nesten) helt sikker på:)

Han er forøvrig til og med flink til å vaske opp!

Noe jeg IKKE er:p

Skrevet

Helt enig :)

Deilig å sitte her i sofaen med pc mens han vasker gulvene... He he. Vi var begge på fest i går og han har mer energi enn meg ;) Nå skal vi snart hente unger og dyr da...

Skrevet

Selv om man kommer med et slikt innlegg betyr det vel ikke at det er sånn hver dag eller? Kanskje man bare er ute etter å få ut litt frustrasjon, kanskje det var slik at forrige helg var det mannen som stod opp med barna mens fruen var fyllesjuk og spøy hele dagen... Hadde det vært et tilsvarende mannedib så hadde det vel være like mange "martyr" innlegg der tipper jeg.

Er i grunn glad ikke alt går på skinner i forholdet mitt året rundt.. det høres nesten litt kjedelig ut om man skal være enig i alt hele tiden..

Skrevet

Skal det skje noe her i verden kan ikke alle sitte i sofaen og påberope seg å ikke ha ansvar eller måtte gjøre noe. Man MÅ faktisk gjøre noe!

Skrevet

Men du må innrømme at det er noen av disse martyrkvinnene som går igjen her inne, Ja alle kan ha dårlige dager. Men om de har så mange som det virker her inne så burde de vel kanskje vurdere å prøve noe nytt.

Skrevet

Har ikke lagt merke til nickene så kan i grunn ikke si om det er de samme som går igjen eller ikke.

Mener bare at noen klageinnlegg ikke nødvendigvis betyr at hverdagen er slik bestandig...

Skrevet

Forholdet går vel ikke på skinner hos de som ikke er martyrer? Martyrer protesterer jo ikke, de bare klager..

Dessuten finnes det mange andre ting å krangle om!

Skrevet

Ja, dette var fryktelig god innsikt fra HI.. haha.. Like mye å gjøre som meg i dag skjønner jeg..

Skrevet

Klager man jo så er man jo martyr iflg HI så da må jo forholdet hennes gå på skinner det da?

Skrevet

Men, Stratos, hvorfor er det DU som må gjøre det? Ville mannen din latt ungene gå for lut og kaldt vann? Det er jo omsorgssvikt.

Skrevet

Åjameg.. så det er omsorgsvikt jeg legger opp til når jeg selv tar meg av all rengjøring og daglige gjøremål her hjemme??? Hveeeer uke, måned etter måned. Betyr det at mannen min ikke tar seg godt nok av barna våre?

Hvor får du de idiotiske replikkene dine fra? Hva med å passe på deg selv og bli voksen nok til å drite i hvordan alle andre gjør ting!? Sjalu fordi jeg er en bedre husmor/ kone/ mor enn deg?

Skrevet

Så det er å være et selvoppofrende fjols å synes at det er greit at jeg selv og ungene mine har rene klær, og at huset ser såpass greit ut at folk ikke tar feil av hybelkaninene og katta? Jeg føler meg overhodet ikke som noen martyr, men jeg ser jo at hvis jeg ikke gjør det, så blir det ikke gjort. Gubben har mange flotte egenskaper han, men rydding og vasking IKKE en av dem. Jeg flyr på byen i tide og utide, jaggu tar jeg meg ikke en øl også, men når det kommer til husarbeid, så er jeg ganske alene. Det har ingenting med å ta på seg en martyrrolle å gjøre, det er bare sånn det er hjemme hos oss, men fordi mannen min er flott på så mange andre områder så får jeg bite det i meg (selv om det selvfølgelig blir litt bitching innimellom)!

Skrevet

Jeg er så enig med HI!

Hvis man ikke liker noe, så gjør noe med situasjonen deres. Ellers klapp igjen og slutt og syte. For å si det litt spisst.

De fleste har så mange unnskyldninger for ikke å gjøre noe med det selv. Ta litt tak i eget liv, eller godta tingene som de er uten sutring. Får ingen medlidenhet med folk som spiller martyr-kortet.

Skrevet

Herlighet, folkens! Dere leser masse annet inn i innlegget mitt enn det som står der.. Innlegget handlet ikke primert om husarbeid, det handlet om at en del kvinner går inn i en martyr-rolle. Dere som gjør alt husarbeidet fordi dere har lyst er ikke martyrer etter den definisjonen.

Skrevet

Så hvorfor føler du deg truffet, da smurf81?

Er lite poeng i alle de innleggene der man forsvarer seg ovenfor en påstand, dersom man ikke føler det stemmer på en selv? Det nevnes jo ikke navn, så de som føler det passer får vel ta det til seg, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...