Gå til innhold

praktiske spørsmål rundt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Litt teite spørsmål kanskje :-/

men helt uerfaren...

Er det best med truser som går langt opp på magen så den "dekker" snittet? Og hvor langt ned kommer egentlig snittet? Heter jo i bikinilinjen, men siden man skal bli barbert, blir øverste delen av kjønnshårene barbert bort?

Regner med at magen blir ganske hoven og øm, men myke joggebukser o.l er vel ok å ha på seg?

Har dere noen smarte tips tar jeg gjerne imot =o)

Fortsetter under...

Hei! Ja d er d beste,er ikke godt å gå m truser som kanten går på såret.. Jeg brukte di sykehus trusene di første 3 ukene jeg,som gikk gått over snittet,nå bruker jeg noen andre som går over snittet di også... Snittet kommer ved bikinilinjen,ja øverste delen av kjønnshåra blir barbert bort... Ja min mage er ikke hoven,men man får liksom en hoven pølse over såre,og litt øm... Ja joggebukser er helt ok å ha på seg,går i d enda jeg,får ikke på meg dongribukser enda,for d blir litt stramt på såret enda syns jeg,og d irriterer m litt for savner så di\ongribuksene mine :-)... Er nå 5 uker siden mitt snitt... Lykke til...

Tips til truser: sånne gravid-truser, jeg kjøpte mine på H&M. De går langt opp på magen, syntes det var helt topp.. selv om de ikke akkurat er råsexy :)

Jeg brukte joggebukser og gravidbukser den første tiden, dongeribukser presset for mye på såret syntes jeg.

Mitt snitt er akkurat der hårene begynner. De barberte helt ned til "sprekken" da jeg tok ks, men de sa det var fordi det skulle bli plass til det store plasteret de setter på, og for at det ikke skulle lugge sånn når det ble skiftet.

Magen min ble ikke hoven og øm, det var bare akkurat rundt såret det ble ømt (og hovent, ble en sånn "pølse" rett over arret). Hevelsene går sakte men sikkert ned, nå etter 4 mnd ser det riktig så bra ut :) Bare en rød strek.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...