Gå til innhold

Välling i butiken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var får ni tag på välling? Hittar inte i butiken, eller lagar ni själva o isåfall hur?? Och hur mycket och ofta ger ni??

Ser att en del blandar grötpulver i mjölken men det är väl inte samma sak eller?? Har en hungrig dotter som vill ha mer mat och en lite ovetanda mamma som inte vet hur....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De selger velling fra 8 mnd, fra Nestle. De har den iallefall på Meny og Rimi her i Bergen.

Jeg gir velling til kvelds og lager den av 210 ml melk og ca 1/2 dl kornblanding (grøtpulver som skal blandes med melk). Det har jeg gjort i mange måneder, og nå er hun 11 mnd.

Men hvis hun er over 4 mnd kan du jo bare blande litt grøtpulver i melken til hvert måltid. Det fins kornblandinger som skal blandes i melk.

Skrevet

Hei, nei desverre selges ikke velling i Norge så vidt jeg vet. Men hvis du kjøper grøt fra Holle (har de bla. i helsekostforretninger) står det oppskrift på pakken både til grøt og til velling. Jeg har kjøpt risgrøten (fra 4 mnd) og til vellingen skal man blande 100 ml kokt vann + 100 ml morsmelk/MME. Avkjøl til ca 50 grader varm + bland inn 2-3 spiseskjeer grøtpulver . Avkjøles så til 37 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...