Gå til innhold

kan arbeidsgiver gi deg sparken om du blir sykemeldt ut sv.skapet? (vikariat)

Anbefalte innlegg

Arbeidsgiver signaliserte at det ikke var ønskelig at jeg forblir sykemeldt ut svangerskapet.. uten å si det med klare ord..

Har kontrakt til den datoen jeg faktisk går ut i permisjon.

Kan de si meg opp, eller har jeg rett til å være ansatt der til jeg går ut i permisjon? Har 3 mndrs gjensidig oppsigelse.

Fortsetter under...

Mener bestemt at sykemelding ikke er lovlig grunn til oppsigelse. Men han kan velge å ikke forlenge vikariatet. Det samme skjer med meg, vikariatet mitt går ut når jeg starter permisjonen, og slik det ser ut nå blir jeg mer eller mindre sykemeldt resten av svangerskapet. Er bare 18 uker.... kan nok se langt etter en forlengelse jeg da...

De skal ha relativt mye på deg for å kunne si deg opp nå. Du har spesielt vern BÅDE fordi du er sykemeldt og fordi du er gravid. Det du derimot ikke har noe vern mot er om de fornyer kontrakten din eller ikke når vikariatet utløper...

Du kan jo lese mer her:

http://www.arbeidsrettsadvokaten.no/oppsigelse-og-avskjed/oppsigelse/nar-er-en-oppsigelse-gyldig/

Forøvrig høres det ut som en skikkelig drittsekk av en arbeidsgiver!! Føler med deg!!

De har ikke rett til å sparke deg,det vil være diskriminering av gravide. Jeg er selv i et vikariat og ble sykemeldt ganske tildig pga bekkenløsning. Arbeidsgiveren min har gjentatte ganger sagt at jeg ikke skal forhaste meg ut i jobb og ta den tiden jeg trenger.

jeg mister og jobben etterhvert, det er ikke lov å sparke gravide, svært strenge regler mot dette. Men for arbeidsgiveren min er det svært beleilig at vikariatet mitt går ut. de plikter nemlig IKKE å fornye det.

så du kan ikke bli sagt opp pga graviditet eller sykdom, men det er ingenting som stopper dem fra å la være å fornye vikariatet ditt.

kjempe dårlig gjort!

men er du sykmeldt,så får du fortsatt sykepenger selv om du ikke har arbeidsgiver sålenge du ble sykmeldt før din kontrakt gikk ut.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...