Gå til innhold

No e eg sååå lei! hjelp meg noen,please!(litt lang)

Anbefalte innlegg

Nå er denne mnd snart over å jeg har brukt en plass mellom 500 og 700kr på soppdrepende kremmer å stikkpiller. Ikke F... at det funker, fikk resept fra legen på noe,men den funka en stund. Har brukt lactal førr å opprettholde ph-verdien, men neeei! så er jeg tilbake på canesten.

slimhinna er tørr å rød å det svir å klør og jeg begynner å bli gaaaaal!!!!

Det gjørr så vondt når jeg skal lirke inn en stikkpille med fingern(!),for det er så tørt å sårt... å dette har jeg vært plaget m i 2 mnd no. Værst er det å våkne om natta at det klør så sinnsykkt inn i granskauen..Sexlivet er lagt på is, isåfall så må jeg ha ei 10l spann m olje skal jeg få noe inn ;o) å 2 lag med kondomer!

skal ringe legen min i morgen å synge min klagenød.

MEN er det noen som har erfaring m å "ta knekken" på sopp med naturell yogurt? ser for meg at det blir mye gris, men heller det enn å ha konstant kløe.

Første graviditet var problemfri,men skal si jeg har fått det med nr 2!!!

På forhånd,kjempetakk for alle tips å råd!

Fortsetter under...

Naturell yogurt eller kulturmelk skal hjelpe. Naturell mat yogurt er ikke så flytende og blir mer som en krem.

Eller, ikke vask deg med såpe nedentil. Bare skyll med vann. Ikke gnikk når du vasker, men la liksom vannet få "skitten" til å renne bort.

Tørk med en hårføner etterpå.Bomullstruser et et must, og string er fy fy.

Truse innlegg gjør ting ennå verre.

Kalium pergamenat bad kan kjøpes på apoteket. Skal has i badevannet og dreper som og bakterier.

Hør med legen din, men vet at den kan brukes og er effektiv.

Venninna mi er veldig plaget med sopp (utenom svangerskap også)

Hun sa at naturell yoghurt var beste middelet for sopp :)

Mener på hun bruker å ha de oppi kjeden også ikke bare utenpå..og det hjelper visst veldig :)

Jeg har ikke vært plaget med sopp en eneste gang siden jeg begynte å følge et tips jeg leste på ned...

- bytt underlivssåpe til asan (jeg brukte laktasyd før)

- Kun bomullsundertøy

- Gi alt av undertøy en ekstra omgang skylling...

Tenkte som så, det kan ikke skade, dette er nå 1.5år siden, og jeg hadde soppinfeksjon etter hver mens.... Naturell yougurt er ved et forsøk for å bli kvitt det :-)

Hei kjære anonym.

Jeg var mye plaget med sopp i begynnelsen av svangerskapet. Gikk på cannesten som fjernet plagene noe, men straks jeg var ferdig med en kur var soppen der igjen med en gang! TRODDE JEG SKULLE BLI GAL!!!!!!

Men så fulgte jeg rådet en venninne hadde prøvd å prakke på meg i flere uker, youghert naturell, og jammen ble jeg ikke HELT BRA!!! Og har ikke fått det tilbake!

Det er litt kliss, men ikke mye og så definitivt verdt det!

Ta ca en barneskje med youghert og smør deg inn etter vask(såpefri!!!) hver morgen og kveld, eventuelt også ettermiddag de første par dagene.

Gjør dette med en gang du våkner, så kan du gå litt rundt i morgenkåpa og lufttørre før du kler på deg,

Sov uten truse!

Etter en 4-5 dager vil jeg tro du er bra!

Lykke til og god bedring!

Annonse

I tillegg til naturell youghurt ville jeg prøvd å vaske deg med noe som heter: ACO tvätt olja intim, fåes kjøpt på apoteket. Den gjør at det ikke blir så tørt og sårt, det var et tips jeg fikk av gynekologen min. Funker kjempe bra.

Det kan være vanskelig å få yoghurten "på plass", (altså opp... ) men du kan kjøpe den største sprøyten de har på apoteket (uten nål selvfølgelig), da er det lett å suge litt yoghurt inn i sprøyten og sprøyte den inn istedenfor.

Lykke til!

Ja, dette problemet tror jeg det er mange som er plaga med! Jeg sliter også med dette, men har fått tak på det nå, tror jeg, etter at det kom tilbake 4 ganger. Det hjalp faktisk godt da jeg renset vekk all synlig sopp etter at jeg hadde vasket med vann. Det går greit med speil, q-tips og bomull. man føler seg jo kjempeteit, men lås døra til badet og få det gjort. Etter det smørte jeg med canestensalven fra kombi-pakken, og nå har det ikke kommet tilbake

Som sagt over her: ikke bruk såpe!

Også har de noe som heret Vivag, vaginaltabletter. Disse skal hjelpe på å gjenopprette slimhinna og ph-balansen i underlivet. Drikk mye vann, og også noe surt.

Yoghurt vil nok også hjelpe... og ikke klø deg, hvis du kan la være.

Hvis du har sår du har klødd på deg, finnes det en bedøvelsessalve som heter xylocain, og den hjelper veldig. svir litt først men så får man fred. Den brukte jeg mye om natta.

Plages selv med et variert underliv, ikke bare når jeg er gravid, men ellers også...

Det finnes også en pille man kan ta. Husker ikke hva den heter, den er på resept. Svelges med vann og tar problemet innen fra.

Hvis det er vondt å putte inn stikkpillen hjelper det å smøre den inn med kremen du også skal smøre deg med.

Canesten og andre midler skal imidlertid ikke brukes over så lang tid - man blir "immun".

Har legen sjekket at det virkelig er sopp du har? altså tatt en prøve sjekket den?

Lykke til!!

• 2 uker senere...

det sies at man ikke skal bruke jogurt likevel..ikke bra i følge legene. har litt av samme problemet selv.. eneste som har tatt knekken på elendigheita er en seks dagers kur med canesten pluss salve. det hjalp!!! en dags kur blir for lite. prøv også å kutte ut sukker,brødvarer så godt du kan. unngå samleie og såpe nedentil. vann holder i massevis. lykke til;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...