togutter-08og10 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg var så heldig å bli gravid, og få egg på 1. frys på 1 forsøk. Mitt spørsmål er, vi har fryst ned et egg alene og to egg sammen. Hvis vi vil ha søskenforsøk kan vi tine opp de to eggene som er sammen og bare sette inn ett? Da "mister" jeg vel det ene? Hvis vi evt må gå gjennom et nytt forsøk kan vi e om at eggene som har kvalitet for frys blir fryst ned et og et? Mannen min er hysterisk redd for tvillinger og hvis jeg får han med på søskenforsøk så er det helt uaktuelt å sette inn to egg. Tenker starte opp med søskenforsøk før gutten i magen er et år siden jeg er blitt såpass gammel.
venter7 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Dere kan selvfølgelig velge å bare sette inn ett egg! Da vil det andre følgelig gå til spille....Men de vil helst fryse ned to og to egg pga at det ikke er alle som overlever opptining. Litt dumt å starte på medisiner og mått avbryte underveis dersom eggene ikke overlever opptining. Da jeg hadde fryseforsøk hadde de tint opp 3 egg som var fryst sammen. To overlevde opptining og de ble begge satt inn, noe vi ønsket. Legen sa at ved fryseforsøk er det uansett bare 10 % sjanse for å få tvillinger selv om det tilbakeføres to egg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå