Attekattenoa Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har ett barn fra tidligere forhold og samboeren min og jeg har ett barn sammen. Vi har fått godkjent prøverørsøknaden vår men St.Olav sier at vi ikke får dekket noe - altså full egenbetaling. Jeg ringte til Riksen og der hørtes det ut som de ville dekke det. På St.Olav sier de at grunnen til at de ikke har de sammen "reglene" som Riksen er at hvert sykehus kan bestemme dette selv ut ifra ventetider og sånn.. (litt rart ettersom det ikke er ventetid på St.Olavs nå?? )Jeg fikk ikke helt tak på hva hun faktisk mente, skjønte ikke helt forklaringa hennes, men det hjalp ikke hvor mange ganger jeg spurte :-S Hun var ikke så veldig "medgjørlig". "Vi hjelper jo bare barnløse" sa hun ..... Jeg synes det er litt rart at det ikke er like regler over hele landet på dette, er det ikke NAV som egentlig bestemmer hvem som får refusjon og ikke? Håper noen kan svare meg på dette! =
Attekattenoa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. mars 2008 Håper noen kan svare meg på dette, kanskje gi meg en link til regler?? Prøvd å søke på nettet men...
Mamma des.08 Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Oj. Det synes jeg var rart ja. Nå har verken mannen min eller jeg barn fra før av, men når en overstiger 15.000,- så skal en få refundert dette. Bare ta vare på kvitteringer som da er spesifiserte og dokumentasjon fra klinikken. Trodde dette gjaldt alle jeg som skulle ha prøverør eller no. Hmmmm.... Merkelig. Fikk ikke satt inn første behandling da ingen ble befruktet, men denne gangen har det gårr bra. Så vi har brukt tilsammen ca 18.000,- og skal på NAV mandag. Fikk dokumentasjon fra klinikken igår da jeg ringte om det. Jeg synes uansett det er helt teit at ikke dere skal kunne ha samme rettigheter sånn sett. Maser jo om at de ønsker flertall i befolkningen, og da må de være hjelpsomme! Beklager at jeg ikke vet no om din situasjon. Kanksje forhøre deg med andre klinikker? Jeg hører til Porsgrunn. Utrolige koselige alle sammen der! Jeg tror jeg ville forhørt meg litt jeg før jeg hadde valgt den klinikken din. Kanskje dere får lik behandling med refusjoner andre steder. Uansett ønsker jeg deg/dere lykke til!!!!
Attekattenoa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2008 Takk for svar og oppmuntrende ord!:-) Skal ringe litt rundt og sjekke i mårra. Hvilket sykehus hører dere til?
MK73 Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Alle har rett på refusjon mhp medisinutgifter (tror jeg, på alt over 15000 for inntil tre forsøk per barn). Det er noe annet med behandling på sykehus - da er det sykehusene som bestemmer hva slags kriterier som gjelder, og hvor strenge de er på hvem som tilbys behandling (og da mener jeg behandling på offentlig klinikk på det offentliges regning bortsett fra egenandelen på 1500 per forsøk). Ettersom vi har fritt sykehusvalg er det derfor verdt å ringe rundt, for sykehusene har forskjellige kriterier og forskjellige ventetider. Lykke til!
Mamma des.08 Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Jeg tilhører Fertilitetsklinikken Porsgrunn jeg. KJEMPE FORNØYD!!!!!! Lykke til! Tror det ordner seg jeg. Tror bare hun du snakket med var sur.Hadde en dårlig dag eller no. Men hør rundt, så går det nok bra
Attekattenoa Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2008 Ringte klinikken i Porsgrunn i dag og hun jeg snakka med var kjempekoselig!!!! Hun sa jeg skulle sende en mail slik at legen fikk sett på det - håper jeg får raskt svar:-) Uansett så har legen min sendt søknad til riksen, men kan jo be han sende til Porsgrunn også=) Venta dere lenge eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå