Gå til innhold

flytur i uke 20?

bratt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skal reise når jeg er i uke 26, jordmor sa det var helt ok, men at jeg skulle bruke støtestrømper p.g.a faren for blodpropp, den er jo der når man ikke er gravid også.

korte turer er ingen problem og man kan faktisk reise helt til 3 uker før fødsel om helsa ellers er bra, lengre turer på mange timer ville hun fraråde..

Hei, tror nok det greieste er å ta en prat med legen din for å bli litt tryggere.... Jeg fløy ca 40 min. nå i påsken. Da i uke 24/25, og spurte på forhånd legen min om dette var ok. Fikk med meg en bekreftelse på når jeg har termin (i tilfelle det skulle bli noen spørsmål på flyplassen) samt at jeg alltid har med meg "helsekortet".

Flyturen gikk forøvrig helt fin. Merket ingenting spesielt bortsett fra ganske hoven i beina litt utpå dagen....

Og ikke minst: se det an på magefølelsen din!!!

Takk for svar:)

Det er ikke så lett føler jeg å stole på magefølelsen min, for da ønsker jeg egentlig bare å være hjemme:)

Dette er mitt første svangerskap og med 2 i magen, har jeg en helt annen form enn jeg trodde jeg skulle ha som gravid.

Tåler lite før jeg blir sliten og føler de to presser veldig ned over, og trapper er min største skrekk.

For da blir jeg fort svimmel og må ta pauser underveis.

Er helt normalt sier gynekologen, er godt fysyisk trent før graviditeten, men føler meg litt hemmet i hverdagen, da det er så forskjellig når formen er god eller dårlig.

Andre som har det slik?

Så vi må til mine svigerforeldre i Trondheim, og ska vi gjør dette så må vi gjør det nå før jeg blir for stor, men ønsker ikke å bli dårlig på turen, det er det som plager meg litt.

Har litt flyskrekk utenom også da, så klart det gjør ikke saken bedre:)

Men kan kjøpe meg slike strømper så har jeg iallfall de fordi om flyturen ikke er mer enn 1 time.

Ha en fin fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...