Petramora Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Rolig lørdagskveld med litt tid for meg selv. Det er jammen godt å få tid til å la tankene flyte... Jeg har nå kommet i uke 10, og bare den aller nærmeste kretsen av familie og venner vet om vår lille hemmelighet. Jeg tror ingen andre har mistanke, for det er få ting som tyder på at jeg er gravid; formen er (nesten) upåklagelig (i motsetning til tidligere), og jeg har blant annet brukt påska til å gå lange og flotte skiturer. Jeg er litt småkvalm om kveldene, men klarer ellers på dagen å holde det i sjakk ved å spise ofte. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg føler meg så bra, og jeg føler virkelig med alle som sliter med sterk svangerskapskvalme! Ha en fin søndag, alle modne gravide - og la oss andre få høre hvordan det går med deg!
3-snart4-barnsmamma Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Formen ja, hmmm, hvor skal jeg begynne? Rastløse ben, halsbrann, tungpust og svimmel, blodtrykksfall innimellom, dårlig nattesøvn, kaster opp hver morgen, blør neseblod, urinlekkasje, kramper i beina om natta osv. Som jeg gleder meg til å få ut denne lille skatten jeg har i magen! Det er tungt å være gravid 38 år gammel! Men jeg nyter det jo også, helt herlig å kjenne spark og bevegelse. Har termin 23/4, fødeklar og gleder meg til fødselen!
Shabby* Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Nå er formen ganske bra. Plages tidvis av hodepine og rastløse ben. Jeg har diabetes, og blodsukkeret plager meg litt også, men det går mer i type jobb enn direkte fysisk plage fordi det er så slitsomt med all dette fokuset på blodprøver, medisiner, kosthold osv. Nå er jeg i uke 22 og gleder meg hver dag over at jeg kjenner lille junior inni der som hilser på mamma.
Ny runde? Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Her er formen bedre enn på lenge. Selv om jeg er tung og begynner å bli lei. To uker til termin, og junior ligger ned med hodet festet, noe som nok har hjulpet med tanke på bekkenløsningssmertene. Klarer å vaske gulv igjen... Rare ting man kan glede seg over... Men han er STOR (estimert til 4200 g +/- 5oo g på fredag). Får litt hetta når jeg tenker på det. Har begynt med modningsakupunktur, og håper han han tenkt seg ut snart.... Fortsatt god helg til alle!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Er 31+1 i dag og er i storform! Har nettopp kommet hjem etter en ukes påskeferie med familien i utlandet. Merker jeg har mer hovne hender og føtter på kveldstid enn tidligere, og også ofte kynnere, men det hører med. Har 5 uker igjen å jobbe, og regner med å gå den tiden ut.
<3 coccinelle Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Begynner å bli kvitt den værste kvalmen. Er i uke 17. Det er så deilig at jeg kan ikke få sagt det sterkt nok. Men er fortsatt sykemeldt. Trenger nok litt tid på å komme meg igjen. Skal prøve å nyte noen uker med forhåpentligvis vår nå. Har ikke fått nyte noen skiturer i påska eller uteliv ellers så det skal bli godt nå.
oktoberlykkelig "fødeklar" Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Heisann! Termin 22. oktober, å er snart ferdig med uke 11. Har vært kjempekvalm å trøtt, men kvalmen ga seg for en ukes tid siden heldigvis......ikke gøy. Går å venter på innkalling til fosterdiagnostikk p.g.a.vi har noen "ting" tett på oss. Kjenner jeg ikke klarer å slippe gleden helt løs før dette er gjort. Er 38 år å venter nr 4.
eventyr Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Hei. Mandag og ny arbeidsuke. Og her sitter jeg og skriver, hehe. :-) Er godt i gang med uke 14 her. Formen er upåklagelig, litt trøttere enn før, men det er det eneste. Var på duotest i forrige uke, har valgt å informere familie og venner, da resultatet etter ul. så så fint ut. Og at det synes på meg. Vordende storebror på snart 11 er overlykkelig, sier han er verdens heldigste. Han begynner på skole etter vinterferie idag, gjett om han kommer til å offentliggjøre nyheten, hehe. :-) Livet er bra om dagen, og vi gleder oss til tiden framover. :-)
Henan Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Hei, jeg bare lurer på om du fortsatt er i jobb eller om du har værtsykemeldt? Jeg har noen av dine symptmoner men er bare 22 uker så jeg lurer på hvor lenge det går?
Henan Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Mandag formiddag og jeg må ha en pause på jobb. Jeg merker at det tar på nå, jeg er 22 uker og venter nr. 4 - fortsatt i full jobbe men jeg vet ikke om det holder. Vi er alle i familien storbegeistret over det som skal skje der fremme ogs yns vi er kjempeheldige. Far og storesøsken stiller opp til tusen så jeg er heldig. Lykke til alle sammen.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er i uke 18 nå, og begynner å kjenne meg i bra form. Har vært fryktelig kvalm fra uke 5 til uke 14, da begynte det heldigvis å dabbe litt av. Nå kjenner jeg bare litt kvalme om kveldene. Ellers er formen upåklagelig. Blir fort sliten i korsryggen, men det er ingenting å syte for Tok fostervannsprøve for en uke siden, og venter spent på resultatet. Jeg greier heller ikke å glede meg skikkelig før det forhåpentligvis postive svaret foreligger. Har fått en liten mage nå, men kjenner fortsatt ingen spark der inne. Har fått vite av morkaken ligger i front, og at den virker som en "airbag". Håper jeg kan begynne å glede meg på orntlig snart!
Petramora Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. mars 2008 Hyggelig å høre fra dere! Synd med dere som er i dårlig form, og bra med dere som føler dere i fin form! Og ekstra bra for de av dere som har vært dårlig tidligere, men som nå er i bedre slag! :-) Jeg er født optimistisk, men merker nå - etter noen dagers arbeid - at jeg synes det er strevsomt på jobben. Det er ikke alltid jeg får anledning til å (små)spise, og da blir jeg uvell og uggen i hele kroppen. Får håpe at det bedrer seg etter hvert. Ha en fin dag!
Nilla43 Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Hei! Er i uke 18 nå, ser at vi er flere med termin i de samme tider. Kvalmen har nesten sluppet taket, og nå begynner jeg å føle meg bedre og har mer energi. Hadde dessverre omgangssyke for 4. gang i år (!!) i helga (sånn er det med en på 15 mnd i hus som får ALT) og siden jeg sikkert er ganske disponibel for sånt nå fikk jeg det skikkelig denne gangen. UFF! Den lille kulen på magen forsvant og jeg kunne ta på meg mine egne bukser igjen, men den "gleden" blir nok kortvarig :-) Det er vel fra nå av at babyen der inne virkelig legger på seg, så det viser seg nok snart! Ha en finfin dag alle sammen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå