Gå til innhold

Hei:) angående stekte tomater :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) Vi skal ha biff i kveld og jeg tenkte å ordne med stekte tomater.. Men noen som har noen tips på hvordan man gjør det? legger man tomaten i aluminiumsfolie eller steker man den direkte på panna? og hva slags krydder er godt på??:) takk for svar:)

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du har noe grillpanne så er jo det kjempegodt. Men jeg hadde helt olivenolje (en god en!) i en panne og varmet den opp med hvitløk hakket i bittesmå biter. Så hadde jeg stekt tomatene på veldig høy varme og hatt litt salt over. Gjerne havsalt.

Alt av grønne urter er deilig på tomat syns jeg :o)

Skrevet

litt salt og pepper,olje rett i panna...ikke lenge,da blir de bare ekle...

Skrevet

åååååååååå, dette fikk jeg lyst til å lage ! Å jeg som ikke liker tomater engang !

Skrevet

Takk skal dere ha:) å nå gleder jeg meg:) nam nam nam nammm.. gleder meg:) hehe.. fikk litt dilla etter å vært på big horn.. hehe.. blir neppe like godt... meeen verd å forsøke:) jess.. da er det bare å begynne for snart begynner jo farmen:)

Skrevet

Et alternativ til stekte tomater, er følgende:

Lag en liten form av aluminiumsfolie, legg cherrytomater oppi, og ovnsstek litt i stekovnen. Ikke noe salt eller noen ting på... mmmm!

Tror ikke det finnes noe sunnere enn det! Næringsstoffene i tomater kommer nemlig først til sin rett når de varmes opp.

Det er sååå digg!

Men stekte, vanlige tomater er også godt.

Annonse

Skrevet

Jeg bruker faktisk sukker på tomatene... steker dem i panna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...