Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Ja det er reaksjonene fra andre når vi forteller at vi venter nr fire. Huff, blir skikkelig lei meg. Vi har tre fantastiske gutter fra før og tar gladelig imot en fjerde gutt. Jeg blir faktisk litt skremt over at folk kan si noe sånt. Hvorfor skal det være så negativt å få gutter? Det virker som det i samfunnet vårt i dag er så utrolig mye STØRRE å få ei lita jente. Folk synes faktisk synd på oss fordi vi bare har gutter. Hallo! Vi har flotte unger. Er ikke det bra nok? Nå gruer jeg meg faktisk litt. Hva hvis vi får jente nå da? Jeg vet at hun vil få utrolig mye oppmerksomhet, gaver ol. Det blir nok ikke så mye av det hvis det kommer en vakker gutt til. Og det er så utrolig synd. Hvorfor kan man ikke bare fokusere på at det kommer et nytt familiemedlem istede for kjønn? For det er jo det som er mest riktig.
vesle linselus Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 hei du! jeg skjønner frusterasjonen din. syns det er helt håpløse kommentarer som kan komme. man kan få lyst til å svare: hvorfor sier du sånt? og man kan bli utrolig skuffet og såret. jeg har en gutt fra før og jeg får nå høre, ja da ønsker du deg sikkert ei jente.... hvorfor det??? jeg bryr meg ærlig talt ikke om det er en gutt eller jente som kommer. jeg bare gleder meg til å bli kjent med personen som bor inni kroppen min for tiden. jeg syns folk for mene og syns hva de vil, men sånne kommentarer og reaksjoner som du har blitt møtt med, kan folk holde seg for gode til... BARE en gutt. jg blir også provosert! si det til de hva du mener!!!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Utrolig dum kommentar! Gutter er gøy,har selv 3 stk. og har hele tiden tenkt at hvis jeg skulle være så heldig å få en til, ville det sikkert bli en gutt til, og det er kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Tankeløst og tåpelig! Jeg får også sånne kommentarer altså, ennå jeg "bare" venter nummer to. Alle tror jeg ønsker meg en gutt siden vi har jente fra før, og nær familie sier rett ut at de håper på gutt. Kjempefrekt, men hva kan man gjøre? Jeg tar meg ikke nær av det, jeg vet jo at alle vil bli glad i barnet når det kommer uansett kjønn. Ellers tror jeg dette med kjønn er veldig kulturelt betinget. Ei jente vil oftere ta seg av eldre foreldre i vårt samfunn, derfor blir det "viktig" å få jenter. I andre land kan det være omvendt. Tror ikke det er vondt ment fra noen.
victomalia Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har 4 gutter, og jeg er lei av det jentesnakket. Alle sier: det blir vel jente neste gang da! Har du bare gutter????? Oj, det er livlig hjemme hos deg da???? Hva tenker de guttene vi har? At ikke de er bra nok? At de skulle vært jenter, hvis vi får jente blir alt perfekt? Jeg synes det er kult med gutta mine. Realt og greit. Klart jeg er lei av gutteklær og lyst på jente når jeg ser alt jeg kan kjøpe til en jente, men...! Man skal være forsiktig med hva barna hører. Og hvis det blir en gutt til da, vil barna tenke at vi er skuffet osv. Nei, hurra for guttemammaer. Drevne på Nintendo, Pokemon, fotball, fart og spenning. Lykke til!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 så heldige dere er som har så mange gutter:) jeg er gravid med førstemann, og håper over alt på jord at det er en frisk gutt... ikke fordi jeg misliker jenter, men vil bare at førstemann skal bli gutt, også er det litt psykisk press fra omgivelsene, kameratene til mannen min sier de gleder seg viss det blir gutt, da skal de ha han med på trening og viss d blir jente vil de ikke bry seg.. og begge søstrene mine har fått jente først, så alle driver og sier til meg, du får sikkert jente, d ligger i dine gener... blir så irritert... men jeg føler på meg at d er ei jente, menmen... så lenge hun er frisk... det var deilig å få det ut folkens:) ville bare fortelle dere guttemammaer hvor heldige dere er, sikkert mange som misunner dere, inkludert meg:) ha en fin dag:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Hei. Så godt å se at det er mange som er enige i dette. Jeg har også to fantastiske gutter, og siden svangerskapet nå er identisk med de foregående, regner jeg med en til. Har aldri verken savnet å ha ei jente, eller følt at jeg må ha begge kjønnene for at livet skal bli komplett. Er utrolig stolt av gutteklubben min! Det er ikke alle som er så heldige å ha 3 "mannfolk" som gir en komplimenter:) Svigermor fikk 3 gutter og snakker fortsatt om at hun alltid ønsket seg ei jente. Hva er dette å si når man har tre sønner rundt seg?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Vet akkurat hvordan du føler det! Jeg venter gutt nr 3, og etter at vi var på UL var det mange som spurte spent hva det blir. Det blir en gutt til, sa jeg glad, men fikk sånne medfølende "Åååå...", eller kommentarer av typen "ja, da får du nok å henge fingrene i..." osv. Som om jeg ikke hadde fått nok å gjøre om vi hadde fått en jente??? Folk sier så mye rart, har bare begynt å innsett det jeg. Har også hørt kommentaren "ja, de sier jo at de som får jenter er de beste elskerne, hø hø hø" etter at jeg har sagt at vi får gutt nr 3. Hva er det for en kommentar da? De får bare kommentere det de vil, jeg er kjempeglad for de to guttene jeg har og gleder meg vilt til gutt nr 3 kommer!!
pius71 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Noen ganger får jeg lyst til å lage en organisasjon som heter noe ala dette: "nei til duste kommentarer ang samme kjønn!" Jeg har "bare" to flotte gutter. Allerede da nr to var nyfødt ble jeg paff over hvor mange som sa "du får prøve engang til da hvis dere skal få en jente" eller "skal se jenta kommer neste gang!" Nå er jeg gravid igjen, og kommentarene har allerede begynt å komme. Allerede lei. Det verste er kommentaren til svarene jeg gir dem:"jeg kan da ikke bestemme kjønn, det er fantastisk om det blir en jente, og fantastisk om det blir en gutt." Da kommer det:"ja ,bare barnet er friskt så." Hallooo-det provoserer nesten like mye. Jeg håper at jeg har nok kjærlighet til barnet uansett jeg. hmmmf...så det så.
victomalia Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 ja, jeg synes svaret: bare det friskt så, er like dumt som : håper det er jente. En av gutta mine er født med en funksjonsfeil. Er han ikke verdt noe han da? Hva skal de si da? Å, er det gutt.....å, er han ikke helt velskapt...åh.. Alt dette er så teit. Man skal glede seg over de som venter barn og heller snakke om hvor heldige man er osv.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Vi har også to gutter,og venter nr tre. Kommentarene jeg får er identiske med de som blir nevnt ovenfor. Jeg blir såra over dem,som om det ikke er godt nok å kun få gutter. Søstra til mannen min fikk ei jente rett etter at vi hadde fått gutt nr to.Hu hadde sliti litt med å bli gravid og jeg skjønner jo at det var kjekt for svigermor at det kom ei jente etter to guttebarnebarn, men hun klarer ikke å skjule h va som er mest stas. Her strikket hun på tøy og gav vogn til mange tusen. Hun strikket ikke til våre mens jeg gikk gravid,ny vogn er ikke i nærheten av hva vi fikk til våre unger. Jeg unner dem vogna og er ikke misunnelig. men syns det er dumt når det blir gjort så store forskjeller.Syns besteforeldre skal gjøre likt, enten barna er farmorunger eller mormorunger,enten det er gutter eller jenter.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Jeg heller skjønner meg ikke på dette.. JM trudde jeg skal ha en gutt nå..har 2 jenter fra før /sambo har en sønn fra før da) Så når de på jobben spurte om jeg visste hva det ble sier jeg kanskje en gutt Ja det blir jo kjekt..for du har vel 2 jenter fra før. eh..hadde vært kjekt uansett om det var 3. jenta som kom eller om jeg hadde ventet gutt nr 3. Eneste sambo kom med en kommentar på UL da..passer bra For han synes vi er vel mange jenter hehe.. Men kunne godt fått ei lita tulle til jeg Men blir veldig kos med en guttebaby også Men nå var ikke JM 100% sikkert..for han lå sammen med knærne opp..men da han strekte ut føttene så det ut som det stakk opp en tut der ja hehe..så det med engang selv også.. Så da sa hun at siden de ser det sånn sier de det er gutt, men det ikke er 100% sikkert da.. Bare ungene mine er firske så er jeg veldig fornøyd kos med unger uansett kjønn
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Litt uenig med deg der..jeg håper jo ungen er friskt..kjønnet er ikke så viktig. Men ønsker jo jeg får en frisk unge så klart..og hadde den ikke vært det så hadde den så klart vært like velkommen fordet. Alle foreldre håper jo vel på friske barn vel? Da synes jeg ikke komentaren bare den er frisk er så dum..er jo det vi ønker oss..friske barn. Ingen ønkser et sykt barn. Man blir like gald i den ungen som ikke er friskt også og er like velkomment..er ikke det det er snakk om..man ønsker det beste for barna sine..at de er friske.. Hadde jeg fått et sykt barn så hadde den vært like velkommen, men jeg hadde blitt lei meg ja. Man ønkser jo det beste for barna sine..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Folk må ha noe å snakke om og det finnes heller ikke et klokere svar på disse kommentarene enn at det ikke spiller noen rolle hvilket kjønn det er. enig i at man blir litt lei slikt pjatt med alle og enhver.
maria isabell Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 dere med mangen gutter,hvor kjøper dere klærene? venter gutt og gledet meg vildt til å kjøpe nydelige blå sparkebukser..så kom sjokket..spygrønt,svart og dødninghoder til baby????noen som har tips??? UANSETT,GUTT ELLER JENTE...LIKE STOR GLEDE:)
victomalia Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Hei Har 4 gutter og er kjempeskuffet over klær til gutter. Jenteklær er i alle farger og mønster, gutta går i blått, brunt og grønt. Skulle ha en vindjakke til minstemann og har ikke lyst på noe jeg ser. Men EXIT har fine babyklær synes jeg da. Ikke så dyrt heller, hvis det står på det. Og det syns jeg det gjør når de er så små for de vokser så fort. Ellers har de fine klær på Laredoute -nettbutikk-. Lykke til! Man merker forskjell på gutt og jente i butikken også. Hvorfor er det så mye, mye mer klær til jenter enn gutter? Og så mye mer variert???
maria isabell Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 har jo jente fra før og det er ikke noe problem å finne klær til henne...baby klær til gutt under 6 mnd er det værste..etter å ha drassa 1 åringen hylende i butikk nr 10, gravid med bekkenløsning og full i hormoner og framdeles bare fann spygrønne og gråblå babyklær vart eg ganske så agressiv..fortallte hu stakkars dama rett ut at babyklærene hennar var drit stygge og gjekk..(dette ligner ikke meg) huff,følte meg litt fæl....(må ha med gullet mitt overalt da min mann jobber fra måren til kveld....) er helt eig med deg at en bør tenke litt pris...men akkurat nå er eg så desperat at eg kunne betalt mye for noen pene baby klær...vanligvis handler eg på sparkjøp,de har så mye pent til jenter...over 6 mnd blir utvalget litt betre,vi får trøste oss med det....takk for tipset skal se på nettbutikken:)
Gjest Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Eg trur mange tenker at gutar herjar og bråkar meir enn jenter, og difor "synest synd" på dei som har en eller fleire gutar. Sjølv vil eg berre påpeike at det berre er tull! Søstra mi har ei jente på 7år no, og er det nokon som kan å herje og bråke, så er det ho! Då eg var lita var det og jentene i familien som herja verst. Lillebroren in var den snille og flinke. Så det har kun med personlegheit å gjere, ikkje kjønn. Synn at ikkje "dei andre" forstår det. Veit ikkje kva eg får, men håpar på ein frisk og rask unge;)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Jeg har født 4 fantastiske gutter og skal ikkje stoppe med det. Kommer det ein gutt til vil det bli like masse elsket sjølv og du får jente.
Ellebettemor Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 Man kan ha sine tanker om at det er artig å få begge kjønn, men jeg tror uansett man som mor og fra synes den babyen som kommer er verdens beste. Jeg har ei jente fra før, og synes det hadde vært artig med en gutt og, men uansett hva jeg får kommer babyen til å bli elsket høyere enn himmelen- Som den perfekte babyen det uansett blir.
2 x gull Skrevet 27. mai 2008 #21 Skrevet 27. mai 2008 Det er helt utrolig at det skal være så gjevt å få jente på død og liv. Da jeg var gravid med førstemann (verdens skjønneste og kuleste og blideste gutt :-)) husker jeg legen sa på ultralyden "ja ja, det ble nok ikke noen lita tulle dette nei". HERREGUD, hva er dette for en slags kommentar??? Skulle tro babyen like godt kunne manglet hodet. Jeg har ønsket meg gutt siden jeg var liten jente og var overlykkelig over å faktisk ha fått det jeg ønsket meg. Nå er jeg gravid igjen, vet ikke kjønnet ennå, men jeg ønsker meg en gutt til (ønsker meg naturligvis akkurat det jeg får) og jeg tror også at det er gutt. Får vite det på mandag 2. juni sannsynligvis. Sist UL var det i tidligste laget å se det, men legen sa at det så ut som en tissemann. Igjen sa han "ja du ønsker deg nok jente du da, som har gutt fra før". Jasså - gjør jeg det altså??? Arrrgh!! Hei og hopp for oss guttemammaer og alle guttene våre!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #22 Skrevet 27. mai 2008 åh, jeg er så enig med deg. at folk kan si sånn!? søstra mi har to nydelige gutter, og jeg venter mitt første barn, og de fleste tror det blir jente. søstra mi sier da : ååh, alle får jenter bortsett fra meg, jeg har bare to gutter jeg! hvordan kan hun si noe sånn ? det viktigste må vel være at barna er friske? huff!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #23 Skrevet 28. mai 2008 jeg har begynnt å si imot folk da di kommenterer at dette barnet må da vell være ei jente. jeg sier "hvorfor må det være jente?" og da blir folk litt ordløs... svigermor sa en gang " det er for godt til at det er sant at legen trur det er jente" men da ble jeg helt stumm.. hu har begynnt å kjøpe inn ting å strikke ting i rosa!! å det er jo aldri 100prosent sikkert at det er jente.. vet dere , jeg håper at det er en gutt så hu kan putte di strikkaklærne i munnen sin å holde kjeft! argh!! tenk at da jeg ble sendt til sykehuset pga truende abort så kom svigermor å spurte " så di kjønnet ordentlig nå da? " da svarte jeg at " takk for at du bryr deg om helsa til barnet fremmfor kjønnet!" så irritert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå