Gå til innhold

Hjelp, jeg er gravid! og faren er i militæret!

Mita89

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut jeg var gravid for tre dager siden, dette må ha skjedd i påsken eller før 16 jan, fordi faren til barnet er i militæret.

Jeg lurer på om noen her vet noe om hvilken støtte jeg kan få, eller om han kan dimme og komme hjem og tjene penger, nå har han bare 130kr/dagen, og det er nok til at han overlever selv.

Jeg har en deltids jobb, og går på skole utenom det.

Vi skal nå flytte i leilighet, og må kjøpe mye barneutstyr.

Noen som har tips til hva vi kan gjøre?

Fortsetter under...

Jeg hadde det sinnsykt fint når min samboer var i militæret i fjor. I alle fall økonomisk. (Det var jo kjipt å ikke ha han her hjemme da). Vi har en sønn sammen så derfor fikk vi dekket hele husleie, strøm, barnehage, telefon hver mnd. Pluss at jeg fikk 7000 utbetalt per mnd til "livsopphold" . Må legge til at jeg var student når han var i militæret og derfor ikke hadde noe inntekt.

Militæret har en policy på at ingen skal ta skade økonomisk av at mannen må være i militæret.

Militæret ordner opp med penger for dere! INGEN tvil om det:) Ganske greit det ja:) Dekker alt du måtte ha av utgifter av forskjellig typer... Ta en tlf dit og snakk med dem, evt av barnefar tar en prat med befal der han er:)

Eneste ulempen her er jo at han ikke er hjemme under svangerskapet.... å det kan jo være litt slitsomt... Men det går bra det også:) Han får iallefall perm til fødsel osv:) Kanskje til noen kontroller også:) Eller at du legger dem til når han er hjemme på perm?

Går bra ja:)

Jeg er også gravid med kjæreste i millitæret. Men tror ting blir helt annerledes hvis man blir gravid mens han er der. Man må jo bo sammen så å så lenge FØR han skal i millitæret før dem dekker det for deg osv.. Jeg har ikke peiling på hva slags støtte vi kan få heller, litt frustrerende..

Annonse

Hvor er han/ hvilket tjeneste sted ? Og hva gjør han der ? Hvor lenge har han vært der ? Hvor lenge har han igjen ? Og , har han tatt dette opp med troppsjefen sin for å diskutere en evt løsning? :) Han kan oså søke om å få fullføre tjenesten sin i sivilforsvaret, da kan han komme hjem og jobbe istedenfor å være der han er nå, borte fra deg :)

Jeg jobber selv i Forsvaret så kan ihvertfall litt om smutthull :)

• 2 uker senere...

millitæret der oppe er ikke så behjelpelige med penger har jeg forståelse for, de dekker 50% av leilighet når vi leier det, hvis det blir bekreftet at han ikke han bo der han bor nå, de bør jo forstå at vi må bo sammen nå som vi skal få barn. men vi får undersøke mer rundt dette og finne en løsning :)

Han er i Bardufoss, rustad leir, han er i ammo-gruppa eller noe. Han har vært der siden januar, er ferdig 14 desember, og jeg har fått ca termin 7desember. Han har vært hos Sosialdama og hun som leder der oppe, men det er vell bare for tidlig til at dem vil gi noe informasjon om hva som venter fra de der oppe, er 7 +3 på vei nå, så er en stund igjen, får vente i godt håp i mens :)

Hei... Denne situasjonen har jeg vært i også!!!

Vi var ikke samboere når han skulle inn i militæret, men mamma og de har en hel leiegård, så vi fikk leie en leil der når han dro.

Han hadde 120 kr dagen, og var stasjonert på madla først, og deretter skulle han nordover pga at han var i luftforsvaret...MEN, da de tre første mnd var gått ( rekrutt tiden tror jeg det heter ), ble han innkalt til en samtale der de snakket litt løst og fast, og hvor min kjære fortalte at han skulle bli pappa i nov ( dette i 06 ), og ønsket sårt å få være i nærheten iom at det var første barnet osv - og det var INGEN problem. Dagen etter var han overført til Haakonsvern hvor han skulle inn i marinen i stedet!

Økonomisk:

Vi fikk dekket:

- husleie

- strøm

- faste utgifter på ting som f.eks hus.tlf og sånne ting

- barnepass

- jeg var student ( hadde ingen inntekt ) og fikk 3000 til meg, og 3500 til babyen

Men be han snakke med en sosialkurrator eller hva det heter i forsvaret - de har svarene på det dere trenger å vite :)

Håper dette hjalp litt.... Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...