Gå til innhold

flotte gamle damer, flotte navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen av disse brukes idag?

Borgny

Olga

Erna

Bergljot

Gurine

Gunvor

Dagny

Flotte gamle tanter som fortjener oppkalling....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagny og Gurine synes jeg er fine!

Skrevet

Uff tenker bare stakkars barn jeg da...

Skrevet

Nydelige navn! Mye bedre å hete Dagny enn Nathalie, da! Eller Alexandra, fysj!

Gurine, Bergljot og Dagny er mine favoritter :)

Disse navnene kommer til å bli veldig populære snart, garantert!

Skrevet

Grusomt! Av alle flotte navn,må da disse være blant de fæleste..Kan aldri tenke meg at disse vil seile opp som noen topp navn akkuratt,håper da virkelig ikke det iallefall!

Skrevet

Dagny er nyydelig:) Erna og Gurine er ok, medan dei andre er meir styggfine.

Skrevet

Er alltid koselig med oppkalling :-) Vi tenker også på å kalle opp,men noen av de vi kunne tenkt oss å kalle opp etter har slike gamle litt robuste og tunge navn, så vi er svært i tvil! Som Randi og Borgny..

Vanskelig dette! Men det hadde vært litt kult hvis slike "styggfine" navn kom på "moten" igjen! :-D

Av navnene du har på lista di ville jeg valgt Gurine og Erna, synes de er de fineste. Eller hva med å gi dobbeltnavn til barnet? Et litt "nyere" navn, med et gammel oppkallingsnavn som mellomnavn?? F.eks:

Ida Borgny

Linn Borgny

Malin Bergljot

Malin Gurine

Skrevet

eneste jeg likte her var Gurine. det var tøfft og jeg har aldri hørt det før! det kan jo helt klart brukes :)

Skrevet

Det er som med klesmoten. Først syns vi det nye er rart og stygt, men noen hiver seg på, og så kommer vi andre diltende etter. Ofte er det jo resirkulering av mote på alle fronter, så vel som av navn.

Ved å bruke ett av disse navnene, er dere avantgarde!

Skrevet

Gurine og Dagny kan brukes som de er i dag.

De andre blir litt for gammel tante i mine ører. Men flere av dem kan evt brukes som delvis oppkalling.

Borgny - Ingeborg, Borgar (gutt)

Olga - Oline, Olai, Ola, Oliver

Erna - Emma, Ella

Bergljot - hmmm, den var litt vanskeligere

Gurine - Guro, Guri.

Gunvor - Guro, Gunnhild

Dagny - Dina, Dag

Oppkalling er koselig. Vi har selv gitt datteren vår et gammelt navn som ikke er så vanlig blant småbarn nå. Men jeg frykter at hennes navn kommer til å øke i popularitet fremover. Vil jo helst at hun skal ha et unikt navn.

Skrevet

Liker ingen av dem spesielt godt - de lyder så harde og kalde... Ville heller valgt Dagne og Guri f.eks.

Skrevet

ja dette er flotte navn!

Det enseste jeg ikke liker er Olga.

jeg er jo faktisk ening med "anomym" 17.24.

hadde jeg ikke alerede "døpt" hun jeg har i magen så kunne jeg godt tenkt meg et av de navnene.

et annet gammelt navn jeg liker er Bolette

Skrevet

Synes ikke det var så mange fine her, de blir så harde og stive.. Men Dagny er helt ok, Gurine litt fint. Men ville heller brukt Guri f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...