Gå til innhold

Han bare sovner!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på fem uker har begynt å sovne ved puppen nesten hver gang jeg ammer. Spiser kanskje effektivt i fem minutter så er det umulig å få vekket ham til å spise mer. Er jo så redd for at han får for lite melk?? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal ver redd for at han fårfor lita mat, for så lenge han ikke skriker og er missfornøyd, så er vel alt bare bra ;)

hadde han vert mer sulten, så hadde han spist mer:)

Mi er akkuratt på samme måten, hun sovner hver gang :)

Skrevet

Min datter var sånn da hun ble født...men da bare to-tre dager gammel. Og hun hadde gulsott. Men da sov hun så og si hele tiden da. Og hun var knallgul på øynene og "brun" i huden.

Jeg vet ikke om babyene kan få gulsott sånn plutselig, men som hun andre som svarte så pleier de vel og spise det de selv trenger. Du kan jo høre med helsesøster da :)

Lykke til

Skrevet

Vi hadde samme problemet, men mye tidligere. Det vi gjorde var å masere i hender og under beina når vi merket at han begynte å bli trøtt.

Etter som han er såpass gammel og hvis han ikke har gjort det tidligere har han antagelig begynt å bli mer effektiv med spisingen sånn at han får i seg det han trenger på 5min, men hvis du er usikker, så gå på helsestasjonen og få hjelp der. Vei og se om han har lagt på seg som han skal og så kan de sikkert også hjelpe deg å veie før og etter du ammer og se om han spiser nok. Du merker vel kanskje også om puppen virker full eller tom når han er ferdig med å spise. Hvis ikke du kjenner det, prøv å klemme ut litt melk og se om det spruter eller om det bare kommer noen dråper.

Skrevet

En av to ting skjer, enten så er det det at han blir fort ferdig og får masse (da har han mer enn fem gode våte bleier i døgnet og mer enn 120g vektoppgang i uka), eller det er noe som er i ulage. Sjekk vektoppgang og tell bleier, er det ok, så er det et "luksusproblem". Hvis det IKKE er ok, så snakk med hs om hva som står på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...