jygrid Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Det er så mange som skriver om overstimulering og avbrutte forsøk... Mister piffen og trua på at det kan/skal gå bra.. Noen her som har en positiv opplevelse? Noen det klaffet for på første forsøk? Jeg er i gang med første forsøk nå og skal snart begynne på sprøyter. Gruer meg..!
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hei! vi klarte det nesten på første forsøk... Det aller første ble avbrutt pga overstimulering. Men nå sitter jeg her 8 uker på vei ) Jeg fikk lav dose første gangen (100 til125 ie Puregon), men det var likevel for mye. 2. gangen ble nesesprayen droppet, Orgalutran istedet, og kun sprøyter (75 til 100 ie Puregon) i 11 dager. Det endte med 13 egg ut og 5 befruktede av veldig god kvalitet. Ett inn, som ble full klaff, og 4 på frys. var på 1. ul på tosdag og da så jeg en liten klump med en sinnsyk hjerterytme. Men det er jo veldig forskjellig hvordan vi med PCOS reagerer på medisinene, så du må kanskje ha litt i bakhodet at 1. forsøket blir et "prøveforsøk", så de kan se hvordan du reagerer!! Lykke til iallfall!!
jygrid Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Hei og gratulerer:) Hvorfor kuttet de ut sprayen andre gangen? Når og hvordan merket du at du var overstimulert? Er det lov å spørre om du er overvektig? Mange spørsmål.. hehe... Håper på svar!
Heira☆ Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Heisann jygrid. Første gangen jeg skulle ta ut egg, hadde jeg "bare" 2 og ingen av dem blei befruktet. Så da fikk jeg høyere doser i sprøytene, og da fikk jeg 15 egg! 1 egg blei satt inn og 6 blei lagt på frys. I hvertfall blei jeg gravid på 1. forøsk, og det reulterte i en nyyyydelig gutt!! Han er nå blitt 16 mnd. og er i full vigør ) Har i den siste tiden prøvd oss på de frosne eggene, men ingen av dem ville feste seg. Men men, vi har fortsatt 2 forsøk igjen, så om en mnd tid, så setter vi nok igang igjen med spray og sprøyter. Så det er fullt mulig at det skal gå bra med dere. Masse lykke til!!
jygrid Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk for svar!! Så koselig at det gikk bra for dere:) Husker du hvor lenge du gikk på medisiner helt i fra spray til egguthenting? Åh.. det er så deilig med noen positive historier!!! Kan jeg spørre om du sliter med overvekt i forhold til pcos?
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Takk for det ) Vet ikke helt hvorfor de kuttet ut nesepsprayen, men de så vel ikke vitsen med å nedregulere meg først. Dette kalles kortregime. (tror sprayen også hadde noe med å gjøre at jeg fikk så vannvittig mange eggposer). Jeg gikk på spøyter i 8 dager før jeg var på Ul. etter 5-6 dager var jeg litt oppblåst i magen, og det var vondt å gå og å sette seg ned, for da presset det liksom så opp i eggstokkene. Jeg har hatt PCOS hele livet (har aldri hatt mensen regelmessig). Jeg har aldri vært overvektig, er 1,69 og veier 60 kg. Kan jo hende det også var noe av grunnen til at jeg reagerte såpass mye til tross for at jeg fikk lav dose. Bare å spørre, har jo vært igjennom en del. Ser du spør om antall dager på nesespray. Jeg tror jeg gikk i litt over 3 uker. Kunne ha gått i drøye 2 uker om det hadde vært time ledig til meg, men det var det ikke.
Heira☆ Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Jeg husker dessverre ikke hvor lang tid jeg brukte. Jeg har ikke regelmessig mens heller pga pco`en, så jeg måtte ta primolut for å få den først, før jeg kunne starte med de andre medisinene. Men det er vel noe rundt 10-14 dager..... Og når det gjelder overvekt, så er svaret "ja". Jeg har alltid vært overvektig jeg.
Mrs. icsi og småen Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Hei. Jeg fikk konstatert PCOS for 2 1/2 år siden. Da hadde jeg gått på p-piller i 10 år og sluttet, med det resultat at mensen manglet.. Har vel egentlig aldri hatt stabil syklus, og overvekt??? Eh ja! Forsøkte å gå ned i vekt (12kg med Xenical) uten at det hjalp. Vi var til første samtale i Haugesund for et år siden, og var i gang med første forsøk i september. Ble satt på 3 dagl doser av synalrela og 125IE puregon. Og Jammen satt ikke spira på første forsøk!!! ) Er i dag 26+3 og storkoser meg!! Gratulerer til dere som er blitt gravid og lykke til, til dere andre!!
Ludviginne - mamma!! Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har PCOS. Jeg hadde et uttak i oktober. Da ble det bare et egg, og det delte seg feil, så ikke noe innsett. Ny runde på januar. Da fikk jeg ut 15 egg, 12 befruktet, 1 inn og 3 på frys. Og om 4 dager er jeg 12 uker på vei, og begynner å få tro på at dette skal gå bra Så vi har vært utrolig heldige, ble gravid på første forsøk. Sprøytene gruet jeg for også, men det gikk greit når en først kom igang. Og tenk på at det er verdt det Lykke til!
Ludviginne - mamma!! Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Så forresten også at du spurte om overvekt. Jeg er overvektig, og fikk beskjed etter første runde å gå ned 5 kg. Det var verre beskjed enn at forsøket hadde gått skeis, mye som skulle klaffe til at et egg ble topp. Jeg hadde prøvd å ta av i mange år, uten å funnet noe som hjalp. Men så fant jeg noe som virket, og tok av over 10 kg! Og det var kanskje medvirkende til at forsøket gikk bra
Gjest Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Jeg ble gravid på første forsøk og litt overstimulert... Men ikke så ille at det krevde behandling. Magen ble større og øm rett før jeg skulle teste, og etterpå sa de at det noen ganger skjer i forbindelse med graviditet at de tomme eggposene fyller seg med væske. Det var ikke noe behagelig, men ikke verre enn at jeg gikk på jobb som vanlig. Så det er utrolig mange grader av overstimulering dersom du skulle være så uheldig, men det er ikke kjempevanlig å bli overstimulert heller. Har i dag verdens skjønneste gutt! Lykke til! Skal krysse fingrene for deg!
camosilla Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Vet ikke hva pcos er jeg, men...jeg fikk icsi og ble overstimulert, men de avbrøt ingen ting. Fikk ut mange egg, men ikke mange som ble befruktet. De satte inn to egg, det ene festa seg (ett var delt i to og ett i fire). Ble gravid på første forsøk, og har nå en søt herlig gutt på snart 3 mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå