Gå til innhold

YES!!! Han sov hele natten!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mini sov egentlig rundt han også, men så ble han skikkelig forkjøla i vinterferien, og våkna masse om natta pga tett nese. Og etter det har han bare fortsatt å våkne flere ganger. Varierer alt fra 1 til 7 ganger pr natt. Og han forlanger pupp hver gang. Har prøvd å kutte ut puppen, men da bare hulker han til mamma blir svak og tar fram puppen...

Jeg er overrasket over hvor lett det egentlig er å gjøre om rutinene litt.

Lillegutt sov i går fra 2030 til 0130 uten å våkne en eneste gang. Og deretter sov han til 0545 og så til 0830 (gammel tid). Han fikk pupp de to gangene han var våken. På fredag startet vi nedtrapping av nattpupp, så dette har gått over all forventning. Han spiste veldig godt da han var våken 0130, så litt usikker på om vi kan forskyve det så veldig mye lenger ennå, for han spiser ikke noe særlig middag - bør vel ha 3 fulle måltider på dagen før vi kan kutte ut nattmaten helt.

Annonse

Da har vi gjort om en del rutiner de siste 3-4 dagene.. Mini har gjerne sovet tilsammen 5 timer på dagen - dette resulterte at han bare sov 8-9 timer på natten før han ville stå opp for morgenen. Var da våken en time eller to før han var stup trøtt igjen.

Nå får han kun lov til å sove 3-4 timer, og vi drar ut periodene mellom hver lur så godt vi kan.

Vi har lagt han en halv time tidligere nå, dvs 20.30 og nå sover han til 07.30-08 (NYDELIG!)

Og dette uten å få mat.. Får grøt til frokost i 08 tiden.. Så nå skal vi sakte men sikkert legge han 20, og vite at han ihvertfall sover til 07!

Ellers så våkner han lite på nettene, kanskje en eller to ganger for smokk..

Var mange som sa til meg at vi måtte kutte ned på lurene på dagen, men var så fornøyd med at han var så blid og fornøyd. Men nå gjorde jeg det (han er litt mer grinete) og han sover lenger på natta.

Er nok bare en tilvenningsfase for han dette, blir nok "blidere" når han ikke har behov for søvn så mye på dagen lenger.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...