Gå til innhold

kosttilskudd under graviditet?

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det kan være skadende for fosteret å gå på korstilskudd under graviditet. På enkelte pakker står det at det ikke skal brukes under graviditet og amming. Men den som jeg bruker nå Vitaplex, står det ikke noe om.. Tar folsyre og vitaplex hver morgen, for å holde konsentrasjonen oppe. Hvis jeg ikke gjør det er jeg helt utmattet hele dagen, og b lir fort kvalm og sliten.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137278778-kosttilskudd-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

De sier at man som hovedregel ikke burde ta noe naturmidler /kosttilskudd (unntatt folat, tran, tranbærkapsler og evnt b-vitaminer, multivitaminer, c-vitamin og jerntabletter) man burde ihvertfall høre med jordmor/lege :-)

Hva er det i Vitaplex som gjør at du får energi da? Ginseng og koffein er ikke bra under svangerskapet :-/

Ville hørt med legen jeg :-)

Lykke til :-)

Vet om noen kosttilskudd man ikke skal ta når en er gravid. Men det finns jo kosttilskudd spesielt laget for gravide fex: "Gravid alt i et" fås kjøpt på ica og andre dagligvarefor.

Jeg bruker "Gravid" fra Nycomed (fås på apoteket) Den innehåller vitaminer + folsyre som vi trenger, så den er veldig bra de 3 første månedene. På pakken står det at du skal i tillegg skal ta omega-3 tilskudd. Og så tar jeg ekstra c-vitamin for å slippe bli syk og forkjølet.

Tusen takk for tilbakemeldinger!:)

Jeg får ikke i meg så mye mat, derfor får jeg mer energi når kroppen får i seg mere vitaminer og mineraler. Fikk beskjed om å bruke vitaplex av jordmor sist svangerskap. men det var jo etter fullgått 3mnd.

Blir litt usikker på om det kan skade den lille.

Hei igjen!

Leste litt om korsttilskudd på nettet. Gravide skal ikke ha a-vitaminer, pga at det kan skade fosteret.

Hentet fra nettet: Vi har valgt å fjerne vitamin A fra Alt i Et Gravid ettersom overdosering av A-vitamin kan skada fosteret og at det antas å kunne føre til benskjørhet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...