Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hei, Er nybegynner og veldig usikker på hvor mye melk som er nok ved hvert måltid... Babyen min er 10 dager gammel og han suger som bare det. Men om natta/morgenen (når jeg har veldig mye melk..) er det ikke mulig å få han til å suge på begge puppene, han sovner etter en (suger ca 25-30 min). Det kommer bæsj og tiss i bleia etter hver amming.... Tror jeg har høy produksjon, kommer ca. 40 ml. melk i melkeoppsamleren som jeg har på det andre brystet under amming... Er dette mye? Lekker også ellers veldig mye melk.... Ammer hver 3.time hele dagen,men har en baby som er glad i å sove om natta så da har han to soveperioder på ca. 4 timer. Er dette ok? Noen fler her som ammer fra bare ett bryst av gangen og har tilfredsstillende vektoppgang på babyen sin? Hvor mye bør de gå opp i vekt uka? Blir veldig glad for svar
r r r Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Kan ikke svare på alt du spør om, men dette med å amme fra ett bryst om gangen går helt fint. Det har jeg gjort med alle mine tre og alle har vokst som de skal.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Når jenta var så liten, tok hun også bare ett bryst. Når hun var rundt 4 uker ville hun ha begge. Melkeproduksjonen din vil stabilisere seg etterhvert. Jeg lakk også mye til og begynne med. Lekker fortsatt på det brystet som hun ikke suger på når jeg ammer. Bare nyt at han sover 4 timers strekker på natten. Han våkner og sier ifra når han er sulten. Vektoppgang i uka er veldig individuelt, men de sier vel mellom 150-250g i uka. Jenta vår gikk opp 720g på 14 dager etter at vi kom hjem fra sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå