Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Da svigermor passet ham en dag, hadde hun tatt dynen et stykke over ansiktet og hodet hans (de må jo ikke fryse!hehe),og han sov som en stein! Nå i natt så jeg at han hadde fått dynen over hodet selv (kunne bare se litt av øverste delen på hodet),og han sov så godt atte.Ikke en lyd! Men jeg syns jo dette er litt ekkelt da...får han nok luft under der? Jeg dro dynen ned fra ansiktet hans.og da gikk det 15 min så våknet han! Ville dere latt han ligge med dynen over ansiktet/hodet siden han liker det så godt og sover best da? Han er 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Hadde det vært meg hadde jeg nok latt han ha dynen litt over hodet siden han tydeligvis sov godt av det.....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Ja, er bare så redd at han bare puster inn C02 til slutt og ikke får nok luft hehe Men de får gjerne nok luft selv om dynen ligger lett over hodet?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Min lille sover alltid med en t-skjorte som jeg har bruke litt over hodet. Da sover hun som en stein uansett hvor vi er... Hører alltid at hun puster før jeg legger meg. Synes det er litt ekkelt, men... Uten den sover hun ikke i det hele tatt, og vi har prøvd det altså...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Min mors første datter døde pga dette!! ) mnd gammel hadde hun selv dratt dynen over hodet. Men man bestemmer jo selv.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes dette høres skummelt ut, særlig det å ha en t-skjorte i sengen over barnets hode .... men også at barna ligger for langt under dyna med hodet....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Du kunne ikke kommet med enda mer skremselspropaganda da eller????? Dumma! Er mange barn som sover sånn,er mange barn som rett og slett ikke får sove uten noe foran ansiktet.. "Man velger jo selv". Blir så provosert av sånne som deg. Veldig objektivt sett. Dessuten kan du ikke vite at det var akkurat det hun døde av,det kan ha vært krybbedød uten noen direkte sammenheng med dyna.
aya75 Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Kan du ikke bruke en veldig lett tekstil som f.eks tynn gassklut el.l som han kan ha inntil ansiktet? Noe som man fint kan puste gjennom hvertfall. Da kan du jo lettere skyve det litt unna nese og munn når han har sovna uten å ta det helt bort. Har ikke prøvd dette selv, men vet om mange som har barn som er avhengig av noe inntil ansiktet når de sover, men kanskje ikke noe over hele ansiktet. Ville prøvd meg litt fram med andre ting enn dyna først. Virker litt for tett med dyne o.l..??
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Vi har gjort akkurat dette som aya75 beskriver, han hadde dynen over hodet før (han gjorde det selv), men nå legger vi en lett klut ved ansiktet, som han bruker til samme formål.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Prøv med gassklut, slik som blir foreslått her. Kanskje du kan ha gasskluten litt nedi bhen før babyen tar den i bruk slik at den lukter mamma. Du kan også lage det til mer som et rede i senga ved å rulle sammen et stort håndkle eller teppe og legge som en pølse rundt hodeenden av senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå