Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 28. mars 2008 #1 Del Skrevet 28. mars 2008 Føler meg så alene om mine "plager". Går på fragmin pga antistoffer i blodet. I tillegg har jeg fått påvist lavt stoffskifte samt at verdien på glukosebelastningsprøven var vel høy. Har ikke fått noen ordenlig svar på om jeg skal behandles for de 2 siste.... De på Ullevål tok en ny test på stoffskiftet før de skulle bestemme seg for om jeg skulle settes på medisiner. SÅ venter på svar derfra i forhold til dette. Når det gleder glukose... så var legen min syk og fikk ikke snakket med han om resultatet på denne. Verdiene var på 6 før sukkerlaka og 9,9 2 timer etterpå. I følge noen så har jeg visst sv.diabetes, mens andre mener at jeg ligger rett under med denne verdien. SKulle egentlig ring for å høre om legen var frisk og hadde sett på denne i dag, men jeg sov helt til 14:35 (ehhh....) så telefontiden var over. Da må jeg vente til mandagen før jeg får svar på dette! Noen andre i samme situasjon som meg her inne? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137277962-noen-som-har-b%C3%A5de-lavt-stoffskifte-og-h%C3%B8ye-verdier-p%C3%A5-glukosebelastningstesten-her-inne/
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #2 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har både lavt stoffskifte og svangerskapsdiabetes type 2. Stoffskifte får du levaxin for og diabetesen regulerer du med insulin. Ingen av "sykdommene" har påvirket mine graviditeter og barn. Alle født friske og raske. Diabetesen kan reguleres mye med kosthold og insulin. Lavt stoffskifte reguleres med levaxin. Jeg anbefaler på det sterkeste at du blir sykemeldt hvis du sliter med lavt stoffskifte. Det tar kreftene helt fra deg. Du trenger og vil ha et stort behov for å sove og det skal du gjøre med god samvittighet. Du må være innstilt på at stoffskifte kan ta tid å regulere riktig. Vær også obs på psyken. Lavt stoffskifte kan gi økt risiko for depresjon. Snakk med legen din om dette. Tar du livet med ro så ordner dette seg. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137277962-noen-som-har-b%C3%A5de-lavt-stoffskifte-og-h%C3%B8ye-verdier-p%C3%A5-glukosebelastningstesten-her-inne/#findComment-137581576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå