lykkeliten i april Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Blir frustrert jeg.. har vært på nettet og i flere butikker på jakt etter rullegardiner.. finnes de seriøst ikke i bredde 110..?? de hopper jo fra størresle 100cm til 120cm overalt.. å vinduene våre kan ha maks bredde på 115cm og minimum 120.. blir irritert jeg.. noen som vet hvor jeg kan finne rett størrelse??
Mädchen Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg spesialbestilte mine fra en gardinekspert. Da får jeg de akkurat som jeg vil. Men den billigere løsningen er å kjøpe rullegardiner som er laget slik at du kan kutte dem selv. Altså du kjøper 120 cm brede og kutter dem selv med vinkelsliper. Usikker på hvilke du kan gjøre det med, men bare spør der de har rullegardiner. Troooor du kan gjøre det med Ikea sine.... Men sjekk. En venninne av meg har kjøpt slike.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har samme problemet som HI desverre.... Men Mädchen hvor mye måtte du betale for å få tilpasset rullegardiner på gardineksperten?
Mädchen Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 1000 kroner pr stykk. litt dyrt. De er veldig fine, lystette (selv om de er lyse gråbeige) og jeg kunne velge mellom masse forskjellige farger. Og man kan velge mellom sånn med fjærmekanisme eller kjede(heis). Jeg visste ikke om at man kunne kjøpe og kutte til selv før jeg bestilte mine. Det er selvfølgelig MYE billigere, og ville kanskje vurdert det. Men trøster meg med at jeg har VELDIG fine rullegardiner:)
BellaSuz Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Vet de har hvite (mulig man får dem i andre farger også) lystette rullegardiner på Princess til 269,-, og disse kan du tilpasse og klippe til selv. Det gjorde nemlig jeg og venninna mi i går (hva trenger vi vel mannfolk til....?) og det fungerte kjempefint! Må bare sage litt....:-)
lykkeliten i april Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2008 tusen takk for svar.. får kjøpe meg noen fra princess og lage selv tror jeg..
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Det kommer også litt an på om du skal ha rullegardina inni eller utenfor ramma/karmen.. Skal du ha den utenfor, kan du godt ha 120. (om jeg forsto deg rett)
togutter-08og10 Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Vi har rullegardin som er akkurat like stor som bredden på vinduskarmen. Jeg skal kjøpe bredere rullegardiner neste gang, det kommer inn lys på siden og da er jo vitsen borte. Hvis du kan ha dem på utsiden av karmen så gjør det jo ikke noe at de går litt utenfor.. Bare skjule det med f. eks gardiner eller panelhøyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå