Gå til innhold

Til info = NAV svarte ang dekning av medisiner til AIH/AID

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det har florert litt usikkerhet ang dekning av medisiner til inseminering så jeg sendte NAV en mail for å få svar...

Dette fikk jeg i en mail i dag:

"Hei. Det vises til din forespørsel.

Foreldelsesfristen på 6 mndr. gjelder fra det tidspunktet kravet kunne vært satt fram og det må være fra det tidspunktet du har nådd utgiftstaket på kr 15.000.

Det gis bidrag til bl.a. følgende behandlinger:

• befruktning utenfor kroppen (IVF, ICSI),

• inseminasjon (AIH/AID).

Så du kan sende inn kvitteringer for begge typer behandling."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at man ikke får ref medisiner dersom det ikke overstiger 15000 da? (privklinikk)

Skrevet

Det er riktig. Alt under kr. 15.000,- må man dekke selv, dessverre.

Skrevet

På NAV kontoret her hos oss, var det jeg som måtte LÆRE den det det! Hun damen trodde først at dette gikk jo på egenandelskortet, da jeg sa nei spurte hun om jeg hadde reseptene slik at jeg kunne søke om å få refundert pengene, men det var vanskelig da.....

ARGH... Tror ho lærte litt nye ting den dagen fra et lettere hissig menneske... hehe

Skrevet

Vi er ikke helt oppe i 15000,- i medisiner ennå, men hvis vi plusser på reiseutgiftene, så er vi kanskje det. Hvor mye får vi igjen for reising? Får jeg igjen for alle turene til sykehuset, eller bare ved uttak og innsetting. Jeg har nemlig vært der mange ganger til kontroll pga mye surr med kroppen min. Men vet ikke om jeg har bevis for det. Da må jeg evnt kontakte sykehuset. Ellet gjør nav det?

Jeg spør i vei jeg. Håper noen kan noe. Ellers har jeg egentlig tenkt å bare reise innom nav og spørre om alt jeg lurer på. Lettere det enn skriftlig noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...