Gjest Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Vi har de siste kveldene begynt kveldsstellet kl 20.00 får da bleie og pysj før vi går på soverommet for en siste runde med pupp,av og til sitter vi på stua før vi går inn på soverommet. Jeg tror på å ha leggerutiner allerede nå,men det jeg er "redd" for er at han blir vant til å få pupp på soverommet før han legger seg,han halvveis sovner ved den. Hva med den kvelden puppen ikke er tilgjengelig. Kan jo hende det fungerer like bra med flaske,det har vi ikke prøvd ut. Har av og til prøvd å ta kveldsstellet på badet og rett i seng uten pupp først,har da fått pupp før kveldsstell,men det har ikke fungert så bra. Tenkte å prøve ut å være litt inne på soverommet å roe han før han legges,men problemet er at han skriker når han legges ned uten pupp først. Prøver å unngå å for mye uro og stimuli før han skal legge seg. Er det dumt at han blir vant til å få pupp på soverommet før han legges?
RebekkaWest Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har troa på å ha ro rundt ungen. Noen sier at man ikke skal venne de til å sovne ved puppen, men det er så forskjellig. Sjøl pupper jeg faktisk på badet, etter bading og pysj. Så legger jeg henne på eget rom (hjelp, hun har blitt så stor!) og gir henne smokken om hun vil ha. Noen ganger vil hun ikke, og sovner av seg selv. Da vi begynte med leggerutiner (nå er hun 3 1/2 mnd), var hun 10 uker. Vi fant raskt ut at det å gå inn og ut av rommet med fem minutters mellomrom, funka bra. Det var slitsomt, hun gråt ikke så mye, det var vel heller klaging tenker jeg. Nå sovner hun av seg selv, uten at jeg behøver å være der, eller løpe fram og tilbake. Jeg tror på puppen på soverommet en stund til. De er jo forstatt veldig små!Uansett er det er dumt med smokk, så om du ikke har begynt, hold deg unna!! Jeg sliter med den nå...
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Han har allerede begynt med smokk,han våkner heldigvis ikke når han sovner og mister den,han har ett stort suttebehov,det var litt av grunnen til at vi begynte med den. Vi prøver å skape ro rundt han om kvelden.
Grid Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Skorpion73 og skytte07, vi har det nok ganske likt. Har også en sønn på 3 mnd. Han får siste puppemåltid på soverommet. Han får ikke roet seg på stua, føler jeg. Før "lirket" jeg ham i seng uten at han våknet, men jeg har det også litt sånn at jeg er redd for at han ikke skal lære seg å sovne selv. Nå tar jeg ham opp etter måltidet, raper med ham og koser litt (har med dyna hans hele veien). Så legger jeg ham ned i senga si, og fra nå av er det "forbudt" (inntil et visst punkt selvfølgelig) å ta ham opp. Da blir det bare enda verre når vi legger ham ned igjen. Hvis han skriker (og det gjør han nesten alltid) går vi ikke fra ham. Er nøye med at pappaen også skal kunne trøste. Vi gir ham sutten, stryker, koser, synger, hysjer osv til han sovner. Dette tar minst en time, inkludert måltidet. Jeg var skeptisk til sutt i utgangspunktet, men merket allerede på sykehuset at han hadde et stort sugebehov. Det er ikke alltid han vil ha den, men når den funker er den en reddende engel. Iallefall til han skal venne seg av med den...
Grid Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Hm. Så ikke at innlegget var 1 mnd gammelt... Hvordan går det nå da? Flyttet puppen ut av soverommet?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har også brukt puppen som sovemedisin. Mye! Men har i det siste begynt å tenke litt framover, og vi har derfor endret rutinene våre en del. Grunnen til at vi har kuttet ut puppen i innsovninga er at når tennene kommer, så vil de bli badet i melkesukker etter at vi har pussa dem....og det er jo ikke noe særlig. Mini her viser allereder tegn til at tennene er på vei (3,5 mnd), så vi jobber med å lære han å sovne uten at jeg ammer han. Litt tøft i starten, men det går fort framover! =)
solei Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Alle mine har fått pupp på soverommet og har gjerne gått fram og tilbake enkelte kvelder i ca en halv time.Men det har gått seg til med de to første når de har fått annen mat og ikkje har tid til nærkontakt slik de ville som baby.Har kjøpt ein kosebamse som ligger i sengen til alle og når de blir litt større så har de blitt vant med den og koser med den.Håper minstemann og finner roen aleine med bamsen etter hvert..ingen av mine har tatt smokk etter utallige forsøk og typer.
Mammaen til Turid Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 vesla våres har hatt leggerutiner siden hun var 6 uker hun (ubevisst..) nå er hun 11 uker.. når hun har fått kveldsflaska legger vi henne i vogga før hun sovner, slik at hun sovner av seg selv.. av og til vil hun opp og ha en liten kos, så sovner hun i vogga. dette gjelder også dagtid, at vi prøver at hun kan sovne selv.. tutt funker av og til ved soving, av og til ikke.. kan nevne at av og til sovner hun før vi har fått lagt hun ned, men når vi da legger henne ned sover hun som ein stein..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå