Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SER DU ER I GANG MED EGGDONOR FORSØK. DETTE ER NOE VI OGSÅ VURDERER KAN DU FORTELLE LITT KA SOM FORERGÅR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan:)

Det kan jeg:)

Først velger du klinikk. Vi har vært i Finland tidl. Denne gangen drar vi til Latvia (Riga).

Dere får tilsendt et skjema som fylles ut der dere beskriver dere selv, og hvordan donor skal se ut, og evt andre ønsker som dere måtte ha til donor.

Det skal tas blodprøver av både deg og mannen din før oppstart (HIV, hepatitt, hormonprøver, blodtype)

Deretter koordineres din syklus med donors. Har du syklus selv må du nedreguleres.

Du starter på Progynova eller et annet østrogenpreparat omtrent samtidig som donor begynner på sine medsiner. Etter en til en og en halv uke skal du på UL for og sjekke slimhinnen. Er denne bra fortsetter du på samme dosering, er den for tynn økes doseringen.

Samme dag som donor har uttak starter du med Crinone eller et annet Progesteron-preparat.

Den dagen donor har uttak må også mannen din være på plass for og levere sperm.

Det kommer an på sædkvaliten hans om eggene befruktes ved hjelp av IVF eller ICSI.

Ca 2 dager etter uttak er det innsetting.

Dere velger selv om dere drar ned på klinikken for samtale før forsøk. Denne forsamtalen varer bare en liten stund og dere reiser hjem samme dag. Når dere skal ned for selve forsøket må dere beregne 5-7 dager.

Er det mer du lurer på er det bare og spørre:)

Skrevet

Jeg glemte og si at fra den dagen du starter med østrogen (Progynova) og frem til innsetting går det ca 20 dager.

Nedreguleringen hos deg gjøres ved hjelp av en sprøyte som jeg mener settes på dag 20 eller noe.

Skrevet

Det er himla stor forskjell på klinikkene hvor mye det koster, men fra 35000-65000 kanskje. Du betaler da for alle eggene som donor får ut. Ved fryseforsøk betaler du noen få tusenlapper.

Skrevet

Medisinene til donor er inkludert i prisen. Det som kommer utenom er medisinene dine, reise og opphold

Skrevet

Inne på www.onskebarn.no vil du finne enda mer info om de ulike klinikkene, tips, råd og erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...