Gå til innhold

normalt at svigermor har bilde av min samboer og eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har vært gift før,og har to barn med eks. Min svigermor har fortsatt brudebildet av dem hengende på veggen,og jeg merker det svir litt i magen hver gang jeg ser det. Har alltid tenkt at ja ja,det er vel for ungenes del da. Men vi skal snart ha dåp hos henne for vår lille sønn, og synes det kommer til å være både flaut og nedlatende at min familie skal se brudebildet henge der på veggen.

noen synspunktet? har tatt det opp med samboer en gang,og han var helt enig med meg-hadde bare ikke tenkt på det før (typisk mannfolk:)

skulle ta det opp med moren,men ingenting ser ut til å være gjort med bildet i alle fall.hva ville dere gjort? har jo ikke lyst at mine foreldre,søsken og tanter/onkler skal se at bildet henger der...

Skrevet

Fortiden er nok en del av fremtiden.

Må huske at hun har et forhold til den damen også.

At hun er mor til et par av hennes barnebarn.

Ikke en kamp jeg ville tatt hvertfall!

Skrevet

moren min har også bilde av broren minmed eks kona oppe,men han har ikke ny dame ennå som har kommet hjem og hilst på..skal være føre var når det skjer og si hun skal ta vekk bildet for hennes skyld,men så er det det med ungene da..ikkelett.enig med deg at det blir flaut og rart at det henger oppe i dåpen,kan samboer ta turen til dem en dag og si noe om det kansje?? eller hadde du tårt og gjort det selv?? eller kan dere ha dåpen en annen plass???

Skrevet

Foreldrene mine har brudebildene av mine søstre og deres ekser, men de er flyttet ut av stua og inn på kontoret demmes, der har jo ingen utenforstående noe å gjøre alikevel. Og når nye brudebilder kommer så regner jeg med at de gammle forsvinner helt.

Skrevet

Huffda...så ubehagelig for deg! Tror ikke d er så vanlig at man har oppe brudebilde av gutten sin med eks, og spesiellt ikke når gutten hennes har fått seg ny kjæreste. Og de har fått en sønn i lag. Da er d på tide å få ned d som er utdater altså;)

Om hun ellers virker snill og grei så har hun sikkert bare ikke tenkt igjennom d. Håper at samboern din får prata med henne slik at hun får tatt d ned til dåpen deres. Selvfølgelig er d ubehagelig for deg og dine!

Lykke til!

Skrevet

selvfølgelig har hun forhold til henne også, men de er tross alt ekser. hva med når vi gifter oss da,skal hun henge dette brudebildet ved siden av det andre?

jeg er tross alt også mor til et av hennes barnebarn,men det finnes ingen bilder av meg eller min sønn for den saks skyld..

har litt følelsen av at hun henger igjen ved gamle ja, jeg og min sønn er liksom noe nytt som må fordøyes en stund...

håper hun i alle fall har fornuft til å ta det ned til dåpen ja..vet min mor kommer til å bli ganske overrasket om hun ser bildet, hun har jo tatt ned bildet av min eks for lenge siden,vi var riktinok ikke gift,og ingen barn,men litt respek synes jeg man burde ha?

Skrevet

skjønner at du syntes det er ubehagelig ja, men hun er jo fortsatt moren til noen av barnebarna hennes da, så... men et brudebilde av et ekteskap som tydeligvis har gått i vasken er ikke noe jeg ville hatt i stua altså, men det er kanskje for ungene sin skyld:)

Skrevet

Uff, så kjipt.. det henger ingen brudebilder av exer hjemme hos hverken min eller hans familie. Syntes det hørtes litt merkelig ut.. Man trenger jo ikke å kaste bildene, men skjønner godt at du syntes det er flaut at det fremdeles henger oppe hos svigemor.

Men det er jo ikke sikkert at det trenger å bli noen stor sak ut av det. Det kan jo hende at hun bare ikke tenker over at det henger der. Damer i den alderen har som regel litt for mye nips å holde styr på, så kanskje det bare henger der av gammel vane?

Skrevet

Synes brudebilder fra ekteskap som er gått skeis ikke har noe i stua å gjøre, og i alle fall ikke når det er kommet ny samboer som i tillegg har barn med sønnen hennes. Skjønner dersom hun vil ha bilde av barnebarna og deres mor; kanskje har hun fortsatt godt forhold til eksen? Og selvfølgelig også for barnas del. Men brudebildet kan da ikke være eneste alternativ? Kan hun ikke henge opp et annet bilde? Personene er jo en del av alles fortid og også nåtid når det er barn med i bildet, men ekteskapet, og dermed brudebildet hører fortiden til mener jeg. Respektløst, synes jeg, og skjønner godt at du reagerer.

Skrevet

Jeg ville tatt et helt nytt bilde feks hos fame foto, med deg, mannen, felles barn og hans barn og gitt til dem før dåpen ;) Det må jo være et bra nok hint!

Skrevet

min mor er gift for andre gang, men hos mormor henger brudebilde av min mor og hennes første mann (min pappa) på veggen. føler det er veldig naturlig. og ja det er gjerne for barnas skyld.

Men i din situasjon syntes jeg hun burde tatt det vekk, ihvertfall for denne dagen. kan ikke du få din mann til å snakke med henne? kansje erstatte bilde med et av dere to samen isteden? må si jeg skjønner deg veldig godt. håper det ordner seg.

Skrevet

Synes du overreagerer, og synes det er hverken nedlatende eller flaut at hun har et sånt bilde av mannen sin i stua, våkn opp, det er fortiden hans, og det har endel med barnebarna å gjøre.

Tror heller barna vil stusse/reagere når bildet av en tid der moren og faren deres var lykkelig sammen blir tatt ned.

Og om dere gifter dere og det bildet kommer på veggen ved siden av, så er heller ikke det flaut eller teit.

Jeg tar ikke ned bilder av veggene mine bare fordi forhold i familien min endrer seg, jeg henger bare opp flere bilder med det nye, alt forteller en historie for den som har bildene på veggen.

Derfor har jeg bilder av ungene mine i alle aldre på veggene, jeg bytter dem ikke ut etterhvert som ungen vokser, gjør du ????

Respekter at din svigermor har rett itl å ha hvilke bilder hun vil på sin vegg, og slutt å føle deg truet av din manns fortid, han er sammen med deg, eksen er fortid, legg det fra deg.

Og kos deg med dåp og barn og mann og familie på begge sider.

Skrevet

Helt uenig med anonym kl 23.58. Bilder av barn i ulike aldre og x-koner kan overhodet ikke sammenliknes. Jeg ville synes det var veldig ubehagelig hvis min svigermor hadde bilde av min manns tidligere kone på veggen. Jeg ville prøvd å snakke med svigermoren din hadde jeg vært deg.

Skrevet

For noen uker siden var vi på besøk til et søskenbarn av mamma. Der hang brudebilde av hennes datter som er skilt for noen år siden. Jeg reagerte på det.

Et familiebilde er jo greit, så lenge partene har et ok forhold til hverandre enda. Men et "foreldet" brudebilde mener jeg man i alle fall kan flytte ut av stua der alle kan se det, og heller henge det på et rom der ikke alle som er på besøk, ser det.

Skrevet

jeg valgte da ikke min mann utifra at han var gift fra før,det hadde seg sånn at min drømmemann faktisk hadde vært gift før:)

og hvem dere,er da bare meg det var snakk om:)

Skrevet

ja jeg synes jo også at bildet i alle fall kunne flyttes til rommet barna pleier å sove på når de er der,synes det er litt respektløst i forhold til meg, og også sønnen(min samboer) som tross alt ikke er gift med dette mennesket lengre..

men føler ikke jeg kan snakke med svigermor om dette,får bli opp til samboer tenker jeg..

Skrevet

Nei, her syns jeg svigermor viste litt taktløshet spør du meg. Greit nok at hun og ekssvigerdatteren har et godt forhold, men det får da være grenser. Og som andre har sagt, et stort brudebilde av et par der ekteskapet gikk føyka, burde vel ikke henge oppe i stua? Hun burde henge det opp på et kontor eller noe, der det ikke er til skue for alt og alle.Ungene er nok svært inneforstått med skillsmissen, er vel snarere hun som ikke er det?

Skrevet

siden de har barn kan jeg skjønne ho vil ha bilder der for barna sin del. men ikke brudebildet på veggen. BE HO TA DET NED OG SKJERPE SEG:)

Skrevet

hehe, svigermora mi også hadde et stooort (det største som var i stua) bilde av gubben min og eksen, men med den nyfødte sønnen deres mellom seg. de strålte begge to- bildet var skikkelig fint. jeg tenkte faktisk ikke over det de første gangene jeg var der på besøk. men plutselig la jeg merke til (tenkte ikke over at det var byttet ut engang) at det hang et kjempe gammelt bilde av min mann og hans bror da de var små unger, og jeg kommenyerte det at de var kjeeempe søte. da sa svigermor at det var noen gode venner av henne som hadde reagert på at hun ikke hadde tatt ned bildet med eksen på (det var ganske stort) fordi det var jo direkte frekkt gjort mot meg!?? og derfor hadde hun skyntet seg å byttet til et annet fint bilde. men jeg er helt enig, det virker veldig rart når en eks skal henge i stua. den første tanken som streifer de fleste vil jeg tro, er at svigermor savner eksen, og ikke er fornøyd med den nye svigerdatteren... det ER fjernt at det skal fortsatt henge fremme i stuen. hva med ungen deres da. "pappa? er ikke du like glad i mamma som i mammaen til storebror?" fordi det ikke er noe bilde av dere sammen på veggen (hehe, satt på spissen sant) eller: "bestemor? liker ikke du mamma like godt som du liker mammaen til storebror?" sant? siden man snakket om at det var til hensyn av de største barna....

nei, er ubehagelig for flere enn bare deg/ eller hvilken som helst svigerdatter og henes familie om svigermor skal ha bilde av eks svigerdatter på veggen. også brudebilde da..

Skrevet

takker for svar, tror nok jeg må be samboer snakke med henne igjen,litt flaut bare for hun vil jo skjønne at det kommer fra meg, men men!

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig, men synes det er helt upassende :)

Min mor hadde brudebilde av min bror og hans eks stående fremme i stuen, og jeg ba henne fjerne det da han fikk ny kjæreste, og det gjorde hun, men hun ville aldri gjort det på eget initiativ. Hun hevdet at det bare sto der for hans datters skyld. Da forholdet til den nye kjæresten tok slutt kom bildet tilbake igjen (visstnok for datterens skyld), men jeg ba henne fjerne det for godt, fordi bruddet var tøft for min bror og det var ikke bare gode følelser knyttet til eksen og tiden deres sammen, så jeg synes det var litt respektløst overfor ham å ha det fremme. Hun aksepterte også disse argumentene og tok det vekk igjen.

Jeg håper det bare er en forglemmelse at bildet fortsatt henger oppe hos din svigermor, og mener helt klart at din samboer burde kunne finne et godt nok argument for å få bildet ned uten at det er åpenbart at initiativet kommer fra deg.

Skrevet

her har jeg delte meninger. . hadde det vært sambo eller meg med eks hadde jeg bedt dem tatt vekk bildene, men jeg har en far og mor som er på nippen til å skilles, for min far har funnet en mye yngre jente, hadde da min farmor og farfar tatt ned bildene av mamma og pappa og erstattet dem med pappa å det nye tøset så hadde jeg blitt kjempe såret. . vi bor en plass med 5000 innbyggere, men selvfølgelig så finner denne jenta min far som er gift og nesten dobbelt så gammel som henne og har 5 barn. . . det er syyyykt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...