Gå til innhold

Baby i Nov og vil fortsette skole

sensi1

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg bare lurte på om noen kunne svare meg på dette..

Jeg skal begynne et års studium fra høsten av og skal ha barn i november, jeg skal søke fødselstipend osv, men jeg lurte på om det er mulig og fortsette skole like etter fødselen og hvilke muligheter jeg har, kan jeg ta med meg babyen? eller er det regler på slik?

Takk for svar:)

Fortsetter under...

Et slikt opplegg krever flere ting.

For det første må svangerskapet gå bra.

For det andre må du ha en mann eller andre som i veldig høy grad kan stille opp.

For det tredje må skolen utvise STOR sammarbeidsvilje.

Vår første ble født i november, da kona tok allmennfaglig påbyggning.

Hun tok permisjon fra høstferien i oktober, og fram til skolestart i januar.

Jeg tok ut fødselspermisjonen, og hadde hovedomsorgen for barnet gjennom den våren.

Fordi alt fungerte på skinner, og kona hadde tatt noen fag på forhånd som privatist, så gikk det rimelig greit.

Likevel så strakk skolen seg veldig langt. Fraværet hennes var noe vannvittig, men med godt samarbeid så gikk det likevel ganske bra.

Likevel vil jeg ikke anbefale et slikt opplegg til andre, i alle fall ikke på en skole med obligatorisk oppmøte.

Da vi fikk vår andre, studerte vi begge to. Jenta ble født på sommeren. Høsten tok jeg hovedansvaret, og våren tok kona hovedansvaret. Jeg hadde henne med på flere forelesninger og seminarer, og det gikk egentlig veldig fint.

Så det går, men det er veldig krevende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...