Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er et tema jeg aldri blir helt ferdig med...derfor vil jeg høre hva dere her inne mener... Vi har to vogner til datteren vår på 15 mndr, en Emmaljunga som hun sover helt flatt i, og en Babyjogger som bare kan legges ned i en sånn laidback stilling. Hun sover like godt og lenge i begge vognene, men joggevognen er den vi mest bruker mest. Nå har hun sovet ganske ofte i denne - og - nå kommer poenget - er det uheldig å sove i ikke flat liggestilling??? Om natten sover hun selvsagt flatt i sengen sin, så det gjelder jo bare 2-3 timer på dagen. Jeg ser jo også at veldig mange vogner ikke har flat liggestilling, så hvis barnevognprodusentene tillater det kan det vel ikke være direkte farlig??????????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137275372-liggestilling-i-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg aldri har tenkt på det som farlig å sove i "hvilestilling" og ikke helt flatt. Sønnen vår på 11mnd sover ofte i vår Emmaljunga Scooter på dagtid og den har ikke full liggestilling. Faktisk så synes jeg det er en fordel når vi går tur og han sover at ryggen ikke er helt flat. Mer praktisk i nedoverbakker f.eks. Og det er det en del av her vi bor. Vår andre sønn har også sovet mye i hvilestilling i vogn på dagtid. Tror ikke du skal bruke så mye energi på dette jeg.

Nei, det var godt å høre... Jeg har egentlig ikke tenkt på det før jeg snakket med en fysioterapeut som sa at det beste var å sove flatt. Men selv om det er det beste fysiologisk sett, er det jo ikke sikkert at det er det beste praktisk sett og at barnet liker det best! Dessuten har ikke fysioterapeuten jeg snakket med sagt at det er skadelig å ikke ligge flatt.... Men jeg er sånn som henger meg opp i ting da....men bra at ingen mente det var farlig!! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...