Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Kan noen her inne som har litt peiling være så snille å fortelle meg: Må man bytte ut Avent-flaskene eller ikke? Blir sprø: er jo så mye frem og tilbake..
Sommerfugl78 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Er avent-flaskene mer giftige enn andre flasker? Blir jo skremt av å høre at flaskene er laget av giftig materiale. Jeg har tatt det som en selvfølge at noe så viktig som flasker var laget av et trygt materiale....
BabyV Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Her er en artikkel om emnet: http://www.dinside.no/php/art.php?id=507288 Jeg bruker Avent flasker og har begynt å kjøle ned vannet før jeg heller det over på flaskene. Men jeg kommer ikke til å slutte å bruke aventflaskene. Kommer nok også til å bruke flaskene til nestemann.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Kjøle ned vannet? Men hva hjelper vel det hvis man skal koke flaskene?
BabyV Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg koker ikke flaskene. Sluttet med dette når denne saken kom frem i media. Men da var hun 4 mnd også. Kokte suttene til hun var rundt 5,5 mnd så sluttet jeg med dette også. Jeg har en microsterilisator. Så der blir flaskene dampet, ikke kokt. Men likevel så tror jeg at dette farlig stoffet skilles ut når det er varmt i flaskene og så fester det seg når flasken blir kaldt igjen. Så lenge man venter til flaskene er kalde før man heller over kokt kaldt vann så tror jeg risikoen er bortimot null. Det er jo bare min oppfatning og mening da. Er jo ikke helt glad for det som er kommet frem i media rundt dette stoffet og jeg vil jo vurderer å ombestemme meg om bruk av avent flaskene til nestemann. Men det tar jeg da. Akkurat nå så kjøler jeg ned vannet i en glassbeholder før jeg heller det over på flaskene.
Matja Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Hva er dette for noe?? Dette har ikke jeg fått med meg....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Forskerne har funnet ut at mange tåteflasker avgir kreftfremkallende stoffer når man fyller de med varm væske. De er visst kun Born Free- flaskene og et merke til som ikke inneholder dette stoffet. MEN de aller fleste forskere er enige om at det ikke er farlig. Alt inneholder jo kreftfremkallende stoffer i dag. Men det er jo likevel litt ekkelt med de flaskene ettersom det er noen forskere som mener det kan være farlig (selv om de er i mindretall). Tror dere det er tryggere å gjøre følgende: Koke vann og kjøle ned. Helle på flasker og sette i kjøleskapet. Varme i flaskevarmer før man tar i pulver. For det var vel bare veldig varm væske som var farlig? Tidligere pleide jeg nemlig å helle kokende vann rett på flaske og så kjøle ned.. jeg har i allefall sluttet å koke flaskene - tar de bare i maskin nå.
brummemamma- Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Vi har for sikkerhets skyld sluttet å oppbevare vannet i flaskene. Nå heller vi bare varmt vann i når vi blander og det blir jo umiddelbart kjølt ned med kaldt vann til rett temperatur, så da er det veldig varmt vann i flaskene i max 15 sekunder. Jeg ville ikke ha sluttet å koke flaskene viss barnet er lite, tror bakteriene i melken er farligere enn flaskene. De kan gjøre barna alvorlig syke nå, i steden for kaskje muligens bitte litt større fare for kreft senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Vannet kjøles av i kasserollen til oss... er d feil da?? Har koka avent flaskene til han var 6 mnd. Kan han bruk ei flaske 2 ganger etterhverandre?? Håy, hadde ikke hørt noe om giftige flasker før nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå