Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min bror og var sammen med en jente i ca 6 mnd. Hun var samtidig utro... Forholdet mellom min bror og henne tok slutt, og vips! Så var frøkna plutselig gravid gitt.. Hun er nå sammen med en av de hun var utro med (jepp, det var visst flere inn i bildet her..) og vi antar da at det er den nåværende kjæreste som er barnefaren..

MEN! Hva om hun plutselig kommer på døren nå som barnet snart fødes, og forlanger penger... og sier at min bor er faren til barnet. (Vi forlanger selvsagt en DNA test da)

Men OM det er min bror som er faren, må han bare punge ut? Noen som vet hvilke rettigheter han evt har her? Han har overhode ikke planlagt dette, og takler det svært dårlig,..han er ung, bor hjemme hos våre foreldre og jobber for en ussel lærlingelønn..

Noen som vet? Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137274417-trenger-litt-hjelp-her-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan disse reglene fungerer, men han bør ihvertfall sørge for å være sikker på at han er faren før han bare punger ut, ja.

Ellers må jeg jo innrømme at du virker litt troskyldig når du legger det fram som om broren din ikke har gjort noe for å få denne damen gravid. Det må jo to til for å lage barn, og hadde han brukt prevensjon ville det vært lite sansynlig at hun kan påvise at han er far. For enten hun var utro eller ikke ville han blitt pappa dersom en DNA-test viser at det er han som har befruktet henne!

Han har faktisk IKKE gjort noe noe for å gjøre henne gravid, da de ikke var fysisk sammen den siste måneden før de offisielt gjorde det slutt!!

Blir så FORBANNA på alle dere kjerringer (anonym 1.4, kl 11.37) som hele tiden absolutt må angripe alle andre! Jeg la ut et spørsmål her for å få hjelp! Ikke for at andre skal irettesette meg! Når man ikke kjenner hele historien, så kan man la være å kritisere!

Få dere et liv!!!

Den som er barnets far har forsørgeransvaret.

Spørsmålet er så hvem som er barnets far.

Dersom hun er gift er det ektemannen.

Dersom hun ikke er gift er det den hun oppgir å være barnets far.

Dersom den oppgitte barnets far bestrider dette, må det foretas en alminnelig bevisvurdering av dette. Altså DNA test.

DNA testen vil avsløre en gang for alle hvem som er barnets far, og denne har forsørgeransvaret.

Så om broren din ikke kan være barnets far, så er det ingenting å bekymre seg over. Han vil ikke få på seg ansvaret for et barn han ikke selv har produsert.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...