Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har forelsket meg helt i navnet Emrik, som jeg har snappet opp i dette forumet. Et nydelig navn, men da jeg nevnte det for samboeren min gjentok han det med stor undring og lurte på om han hørte riktig. :-) Er dette et navn man til stadighet vil måtte gjenta tro, fordi folk lurer på om de har oppfattet riktig? Det er første gang jeg har hørt navnet her inne, så jeg antar det ikke er så vanlig. Nydelig er det iallefall.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Emrik er fint og litt tøft navn. Jeg liker det :-) Det er ikke så veldig lenge siden jeg heller hørte dette navnet for første gang. Ei jente som hadde vært borte hjemmefra et par år vendte tilbake til hjembygda si i høst etter studier sørpå. Hun fortalte hun hadde funnet seg kjæreste der, og da hun sa at han het Emrik, måtte jeg be henne å gjenta det hele to ganger. Til og begynne med var navnet veldig uvant, men jeg har vent meg til det etter å ha blitt kjent med han. :-) Navnet er spesielt, og må kansje gjentas, men det er veldig fint!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Tror nok det er et navn du må gjenta ofte. Noen vil kanskje høre feil å tro det er Henrik? Er et greit navn, helt ok. Personlig synes jeg det er litt for annerledes.
nussie Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Helt nydelig!! Hadde vi fått gutt hadde han fått dette navnet;men her ventes det ei lita prinsesse som også får et nydelig navn:)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Emrik er helt nydelig, synes det er sjeldent og vakkert, og har det på favorittlisten selv. Håper bare ikke det blir det nye "poppis-navnet".
*Dubsgirl* Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Emrik er kjempefint!! Jeg hørte det første gangen for flere år siden.. i Sverige. Ser det er 468 stk som heter det der.. litt mer vanlig enn her!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Jeg tror ikke det blir noe problem. Når gutten vokser til, er navnet mer og mer "vanlig". Synes Emrik er et nydelig navn:) Jeg ville gått for det, så får dere heller gjenta et par ganger. Emrik kommer nok sikkert ikke til å være den eneste Emrikken i byen, men likevel er det skjeldent.. "På vei oppover" ville jeg frem til!
prebs Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Emrik er kjempefint. (Jeg fant det også her!) Ser ut som det kommer til å bli brukt mer og mer. Gå for det:-)
Tyra85 Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hørte også navnet for første gang her og syns det var veldig fint. det jeg tenkte når jeg hørte navnet var at det er et navn jeg aldri har hørt før, samtidig som det ikke høres rart ut på noen måte. veldig skjeldne navn høres ofte rare ut første gang man hører de, men det syns jeg ikke om Emrik. jeg foreslo navnet for ei gravid venninne som egentlig hadde bestemt seg for teodor, og nå heter han faktisk Emrik! det er et navn som høres like vanlig ut som Henrik, men som ikke er like kjedelig, siden det er så få som heter det. Det virker som om alle leter etter navn som er er veldig pent men likevel lite brukt, uten å høres rart ut på noen måte. derfor tror jeg dette navnet er midt i blinken for mange, og lderfor ett kan bli et popis navn. jeg tror ikke du trenger å gjenta navnet mange ganger, rett og slett fordi jeg tror mange kommer til å hete det om noen få år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå