Gå til innhold

Kan Trond kalles opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min heter Trond, som sikkert 5 andre i klassen hans da han var liten. Utrolig pop på 60-70-tallet, men ikke i det hele tatt nå.

MEn har litt lyst å kalle han opp, siden dette sikkkert er sistemann vi får.

Ville da gjort som i USA at vi kun brukte det som mellomnavn, og at det ikke trengte å passe sammen med det andre navnet, sånn klang-messig.

Vil ikke plassere det som første navn, for da ville han sikkert blitt kalt det på skolen.

Feks i USA: Benjamin Lloyd, Richard Henry osv...

Blir det helt corny feks med

Adrian Trond

Isak Trond

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg absolutt at dere kan gjøre! Ingen regel sier at navnet MÅ klinge perfekt, eller at det korteste navnet må komme først. Og i Amerika er slike ikke-klingende navn helt vanlig, som du sier. Jeg har f.eks to 3 menninger i Canada som heter Cylas Will ogWesley James.

Trond er et navn som var kjempevanlig for omkring 40 år siden, men det er så og si helt "glemt" nå. Min stefar som heter Trond, gikk i klasse med 4 andre som het Trond! Der var mange ganger mye forvirring. Jeg kunne godt tenkt meg å kalle opp sønnen etter han, og da bruke Trond som første navn. F.eks Trond Even eller Trond Andreas.

Jeg synes dette navnet fortjener litt "nytt liv"! ;-) Adrian Trond og Isak Trond går helt fint an.

Skrevet

Det klinger ikke kjempe godt, men så lenge dere kun skal bruke det første navnet til vanlig har egentlig ikke det noe å si, så hvorfor ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...