Gå til innhold

Har noen her vert i Agadir, Marokko?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Agadir er kjempespennende, du må bare reise til de rette stedene!! Jeg har vært i marokko 27 ganger. Stefaren min er marrokaner og han og mamma har hus i agadir. Jeg har kjørt bil fra norge til agadir og ellers kjørt hele på kryss og tvers fra nord til sør sånn ca ørten ganger!! Marokko er uten tvil landet i mitt hjerte, det er mitt afrika!

Annonse

Jeg liker jo ikke strandliv.

Når jeg sier kjedelig så mener jeg at det er så mange andre steder som var mer interessante.

Vi var ganske mye rundt om i Agadir, ikke bare i turiststrøket.

Allikevel mener jeg en del andre marokkanse byer er mer spennende.

Klart det er mange andre byer i marokko som er mer spennende, og mange av de er i dagstur avstand fra agadir. Men alikevel synes JEG at det ikke er kjedelig i agadir. Har som sagt hvert der 27 ganger og jeg hadde vel ikke giddet det om jeg synes det var skikkelig dølt der!!

Stranden er bra, den er nesten en mil lang:) Flamingodalen kan være vært et besøk, også må man selvfølgelig ta turen til kasbah'n da, det MÅ jeg vært år. Det er den gamle borgen som ligger oppe på fjellet der. Ikke så spennende i seg selv der oppe, men utsikten er flott og du kjenner nok igjen motivet fra en drøss av postkort. Men styr unna kamelriding på festningen. Ta en taxi eller bussen til Inezgane, det er en liten by utenfor agadir, men er ikke mer enn 5 minutter. Masse fint å handle der og prisene ligger ofte en god del under det du kjøper for i selve agadir.

Ellers er souken et MUST, der går jeg bananas hver gang!! Handler keramikk, lær, krydder, gull og søln og fake merkeklær:) Men igjen så er souken i inezgane mye rimeligere enn souken i agadir (selv om det er veldig billig der også).

Agadir er et perfekt utgangspunkt for flere turer andre steder i landet. Jeg har vært i marrakech minst 10 ganger og jeg synes det er en oppskrytt og masete million by, med masse støv og støy. Men når det er sagt så er det en by det absolutt er verdt å ha besøkt, men noen favoritt blir det aldri:) Heller ikke Casablanca er en favoritt, greit Hassan moskeen er et syn, men resten av byen klarer jeg å styre meg for. Er en del shppingmuligheter der, men det jeg er ute etter å kjøpe finner jeg mye bedre og billigere andre steder.

Essaouira er en by jeg liker meg mye bedre i, det er en gammel sjørøverby og en arv etter sjørøverenes plyndring er visstnok at en del av befolkningen har grønne øyne og rødt/brunt hår sies det.. Skal man kjøpe vakre treskrin eller annet håndverk av tre, så er dette byen!!

Eller man kan kjøre nedover mot sølvbyen Tiznit. Kjempefin by og masse billige smykker:)

Byen Goulimine, blir kalt for porten til sahara og er ganske langt sør, men er ikke mer enn ca 3 timers kjøretur unna. Tiden man bruker kommer veldig an på hva man kjøre med for å si det sånn;) Her kan man bade i varme kilder og dra på kamelmarked som er hver lørdag. Men kamelmarked anbefales ikke for sarte sjeler for å si det sånn...

Jeg kunne skrevet laaaangt om alt som burde oppleves, men det gjør at jeg bare får lyst til å reise ned for 28. gang.. Men nå blir det muligens en tur til høsten på meg, gubben og jentungen:) Krysser fingrene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...