Attekattenoa Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 St.Olavs vil ikke dekke IVF for oss, ettersom jeg har ett barn fra før og vi har ett barn sammen. Og jeg som var så optimistisk ifht dette. Nå blir det nok dårlig med ferie, tror jeg vet hva feriepengene kommer til å gå til...;-) Men snakket med riksen og det høres ut som de vil dekke det hvis vi søker der. Så håper det!!! Men der er det lenger ventetid...:-(
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Det forundrer meg at det skal være forskjellig praksis på 2 offentlige sykehus...? Har de noen grunn for det ? Hilsen
Attekattenoa Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 De på St.Olav sier at de ser på ventelista når de vurderer slike ting, men det synes jeg det er rart ettersom det er kortere ventetid på St.Olavs!! Kanskje nettopp derfor det er kort ventetid der da, men det tviler jeg på... Hun dama på St.Olavs sa at de hjelper kun barnløse! Har lest om ei innpå her også som har ett særkullsbarn og et felles barn med nåværende mann og de har fått dekket det på riksen. Merkelig!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 I så fall så er det jo ren og skjær forskjellsbehandling, og jeg tror ikke det er sånn tilbudet skal være ment. Håper du finner ut av det i alle fall. Hilsen
Attekattenoa Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Ja, ikke sant. Synes ikke det er riktig jeg heller. Trodde det var NAV som bestemte og at det var reglene deres som måtte følges men tydeligvis ikke.... Var opp til hvert enkelt sykehus sa hun:-S
Julianne73-vilhababy Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Hei, det var virkelig kjedelig å høre. Vi har jo akkurat samme barne situasjon som dere. Synes dere uansett skal skynde dere å sende en søknad til Riksen. Ventetiden for oss ble kortere enn de først forespeilet. Håper det ikke innebærer mye lenger reisevei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå