Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Vi løper å stapper inn smukken hver andre minutt. Er det vanlig at en baby på en mnd. ikke klarer å holde på smukken eller kan det hjelpe å bytte smukk? Noen tips??
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Er nok veldig vanlig, ja. Men de behøver da ikke bruke smokk hele tiden. Min bruker bare smokk når han sover. Vi er fornøyd med NUK sine smokker.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Vil helst ikke bruke smokk heller jeg, men da bare skriker han. hvor får man kjøpt nuk sine smokker? Har lett over alt!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 De finnes på Fru Lyng, Barnashus, Babyshop, Rudo og noen lekebutikker som har babyutstyr. Det anbefales at de bruker smokk når de sover pga er med på å forhindre krybbedød! Ingen fare at han bruker smokk når han er så liten:) Lykke til!! Hilsen anonym over her.
camosilla Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Lille gokkemannen våres bruker Mam smukker, og det har fungert greit. Han spytter den ut når han har sovet en stund, og det er jo greit. Prøvde med Ortodent smukk, men han klarer ikke suge på de...
Nattinatta Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Lillegutt klarer heller ikke suge på Ortdent smukkene, det er disse med "innhult"tupp?? De ser jo ikke særlig gode t heller da...hehe
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 begge mine har tatt sutt fra dag 1 (mme unger). Har hørt at dersom de små ikke tar sutt kan du prøve ulike merker og gså større sutter (4 mnd +). Du kan også holde de små i hånda noe som vist nok skal hjelpe på sugerefleksen.
anette&tutta mari :) Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Mam er kjempefine og myke:D Tulla vår får smokken om kvelden når hun er veldig, veldig trøtt. Hun sier ifra selv med smattelyder (som ikke er "gi-meg-mat"-lyder). Jeg putter den nok inn igjen i munnen hennes 122343 ganger i løpet av natten, men hun sutter ganske lenge om gangen da, men så holder hun på å sovne, og så faller den ut igjen:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 På sykehuset tok de tak i munnen hennes (to fingre på hver side så det ble trutmunn) også puttet de smokken inn, og hun sugde som bare det. Etterpå her hjemme har jeg prøvd akkurat den samme type smokken (nuk) og hun nekter. Bare brekker seg. kan vel ikke prøve med større smokk da kan jeg vel? Sønnen min brukte ikkesmokk og det hadde jeg håpet jenta mi nå kan få til. er jo en lyddemper også, hehe... Hun har et stort suttebehov. Suger på fingeren min og hun tar tåteflaske, men ikke smokk!! ARG!!! For å få i gang sugerefleksen så kan man gni på øret, stryke på kinnet, gni inni hånda eller under foten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå