Gå til innhold

HJELP! Hva gjør jeg med ansiktet mitt??? (ser 10 år eldre ut!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt mer poser under øynene enn andre, men nå ser jeg ut som en sånn rynkehund. og der er store mørke ringer også. Først trodde jeg de skyldtes at jeg er konstant trøtt, men nå etter påskeferien er de like ille, om ikke verre!

Samtidig har jeg fått et rødmusset preg over hele ansiktet, spesielt rundt nesen. Også jeg som alltid har hatt verdens vakreste hud!

Så hva gjør jeg? Poser, ringer og rødmussethet er ingen av de tingene jeg ønsket meg til jul. :-(

GODE RÅD TRENGES!!!!! HJELP!

Hilsen Rynkehunden

Skrevet

Har hørt at boots 7 kan hjelpe mot rynker....

Kanskje du burde prøve den?

Skrevet

Men det er ikke rynker, sånn som andre tenker om rynker. Det er akkurat som om jeg har fått alt for mye hud....

Skrevet

Noen nevnte her en dag at brukte te-poser som legges i kjøleskaoet skal ha god effekt og hemoridekrem (vet ikke om jeg hadde turt det selv). Ellers er sunt kosthold, mye vann og nok søvn veldig viktig. Invester i en god consealer=)

Skrevet

Da ville jeg vurdert litt hva som gjør at huden din har blitt sånn:

- Er det medisiner du går på som gjør huden rødmussete?

- Spiser du sunt? Sunn mat gir bedre hud. Avocado, laks og nøtter er suverent for huden.

- Drikker du nok vann? Drikk ca 2 liter rent vann hver dag.

- Grønn te er kjempefint for huden - drikk 1-3 kohver dag.

- Får du nok frisk luft? Gå det en tur - gjerne hver dag.

- Sover du nok? Uregelmessig eller lite søvn gir blå ringer/poser under øynene.

- Ta godt vare på huden med rens og fuktighetskrem hver morgen og kveld. Du trenger på ingen måte dyre produkter, for test på test viser at det er billige produkter som kommer best ut blandt anti-rynkekremer.

- Bruk litt ekstra tid en gang i uka hjemme til å stelle ekstra med huden: peeling, ansiktsmaske ol.

- Unngå mye sol. Bruk solkrem med høy faktor hver dag - gjerne fra vår til høst.

- Og et lite tips: ta 2 spiseskjeer Udos Choice hver dag. Det er en olje du får kjøpt på helsekosten som er bra for så mangt, blandt annet for huden :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg HAR en god concealer... Men den er ikke god nok...

Nå har jeg LaPrairies, den fungerer best på den gjennomsiktige huden min... :

http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=45769&goChar=L :-S

Jeg har forsøkt mange andre uten å bli fornøyd. Hvis noen har god erfaring med kremer eller concealere så gi beskjed.

Sunn kost, mye vann og nok søvn er det verre med. Skal jobbe med de tre faktorene....

Teposer skal forsøkes. Hvordan bruker man dem?

Hviken hemoroidekrem bør man bruke? Jeg har hørt at det KUN må brukes i ekstreme tilfeller. Men noen ganger må jeg på gallefester ol med jobben, og det må vel kunne kalles emergency....

Skrevet

Hva er alderen din?

Skrevet

Det er et godt forslag å se etter årsaker, men jeg finner dem ikke. Jeg får kanskje litt lite frisk luft, og sover kanskje litt lite, men ellers spiser jeg sunt, trener regelmessig, drikker masse grønn te og vann og tar kosttilskudd, bl.a. Udos Choice. Jeg tar Ginseng også, kan det være feil? Jeg elsker ginsengen.....

Jeg har forresten fått veldig tørr hud og neglene har delt seg (i lag) og flasser av helt ned til midten av neglen.

Det er helt klart noe som er galt. Det eneste som fortsatt ser OK ut er håret, men det er kommet mistenkelig mange grå hår der. HVA SKJER!!!! Skal aldringen skje så fort...? For 1 år siden måtte jeg vise leg. på vinmonopolet, nå får jeg vel snart pensjonist-rabatt på bussen.

Skrevet

gammel er du? etter 30 er det en vei å gå.noen for det tidligere enn andre.

Skrevet

Joda, men som jeg nevnte over, det skal da ikke gå SÅ fort? Jeg mener, i jula ble jeg sjekket opp av 18-åringer som trodde jeg var "rundt 20 år", og jeg har alltid sett utrolig barnslig ut. Så da bør jeg jo ikke gå rett i bakken på 3 mnd, bør jeg? ALT er feil akkurat nå. Huden og neglene er imot meg.... :-)

Skrevet

Tørr hud og flisete negler tyder på at det er noe du mangler.

Hvordan er håret ditt?

Og i hvilket tempo vokser det?

Skrevet

Da ville jeg tatt en tur til en hudpleisesalong, sånn at de kan se på huden og komme med råd. Evt må du se på om det er nye matvarer/hudprodukter du har begynt med som du kanskje ikke tåler.

Tørr hud og negler som deler seg kan tyde på at det er noe du ikke får i deg nok av. Det er jo en del man kan gjøre med kremer/hudpleieprodukter, men i lengden er det jo "fuktigheten" du får i deg i form av kostholdet som hjelper best.

Skrevet

Håret mitt vokser fort, synes jeg. Ca. 1,5 - 2 cm på 1 mnd, ifølge etterveksten.

Håret er langt, og oppfører seg fint i denne sammenheng. Men jeg synes jeg har fått mistenkelig mange grå hår den siste tiden. Det kan være innbildning - håret mitt har vært grått i mange år (jeg har sort hår, så det synes veldig godt. Håret mitt har forresten vært veldig fint alltid, med unntak av det første året etter jeg fikk nummer to, da så det miserabelt ut. Nå ser jeg ut som en filmstjerne igjen - det er bare sånn. Jeg bruker gode produkter og vasker håret ca. hver 2. dag. Bruker ellers ikke produkter i det. Det føles mykt og ser bra ut. Kan jo skyldes frisørens innsats, men det er 8 uker siden sist.

Huden på kroppen min er ekstremt tørr, spesielt på bena og hendene, så jeg smører hele tiden. Ansiktshuden virker ikke tørr, bare "død". Neglene ser helt forferdelige ut, spesielt på fingrene, der småting som det å skrive på tastaturet kan få dem til å flise seg opp. De var pene før jul.

Skrevet

Når det gjelder den rødmussetheten, vil jeg anbefale et produkt som heter Exuviance. det du beskriver høres ut som en hudtilstand som kalles rosacea. Det er veldig viktig at du bruker høy solfaktor i ansiktet når du er i sola og kuldekrem når du er ute i kaldt vær. Det er de tingene som forårsaker rosacea. (pluss litt arvelighet)

http://www.exuviance.eu/

Produktene som står som sensitiva serien er de som er beregnet på rosacea.

Har jobbet med disse produktene og de er kjempebra. Bruker de selv og er strålende fornøyd. Men anbefaler å kjøpe de på eBay, for de er svindyre hos hudpleier.

Skrevet

Har du tenkt på B12 mangel? En liten blodprøve hos legen kan gi svar på om du mangler B12.

Skrevet

Det høres ut som om du kanskje har litt mangel på vitamin b. (b12 som nevnt under her.) og dette kan legen sjekke opp for deg.

Skrevet

Kanskje du bør få sjekket stoffskiftet ditt og om du kan ha B12-mangel?

Alcos-Anal (hemorridekrem uten resept) mot poser under øynene funker visstnok superfint - trekker sammen blodårene. Alle modellene bruker det visstnok;)

Skrevet

Takk for råd!

Jobber du som hudpleier?

Skrevet

Jammen, hvis alle modellene bruker det, så passer det jo ekstra bra til meg som ser akkurat ut som en cat-walk- modell (som har svelget to av sine medsøstre og blitt trykket to hoder ned i høyde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...