Gå til innhold

Hostemedisin (slimløsende) som er trygg å ta for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en? Var innom apoteket og spurte. De hadde ingen de kunne anbefale, sa de.

Andre råd for å få letta på trykket tas også imot med takk.

Føler snart at jeg er i ferd med hoste løs den lille...

Skrevet

Vet ikke. Men ring legen din, så får du sikkert svar. Jeg hadde skikkelig hoste de siste dagene av mitt forrige svangerskap, og hostet velig under fødsel og de første dagene etterpå. Da jeg spurte om hostesaft på sykehuset ville de ikke gi meg noe......

Forferdelig med slik hoste. Nå har jeg bare en kjempe tett nese, og legen sier at jeg bare skal bruke saltvann...men det hjelper jo ikke mot tettheten, får nesten ikke sove om natten.....grrrrrrrrrrrr.

Skrevet

Shit! Er syyyykt forkjøla og har brukt både nesespray og hostesaft jeg!

Så at man skal holde seg unna Noskapin for tørrhoste når man er gravid, men på Solvipect, slimløsende hostemikstur står det: "Ingen uheldige effekter på fosteret er vist. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser." Så jeg har brukt denne...

Og bruker mest saltvannsspray til nesen, men innimellom brukt nesespray for barn. Jordmora sa det var greit:)

Noen som har hørt annet?

Skrevet

Legen min sa bare at jeg skulle holde meg til saltvann...men nå tenker jeg at noen få spray med noe annet må vel være bedre enn å nesten ikke få puste :-O Skal til legen på onsdag, så jeg skal spørre da. Er så tett io nesen at jeg våkner to-tre ganger hver natt, fordi jeg ikke klarer å puste i nesen, og er redd for at det skal bli bihulebetennelse hvis jeg ikke får ordnet opp snart.

Skrevet

Vera vera, har du også pollenallergi? Jeg fikk omtrent ikke sove i natt, hostet hele tiden, skikkelig ekkelt. Jeg har ekstrem allergi for pollen og sesongen er allerede i gang. Skulle gjerne visst jeg også om det finnes noe som kan hjelpe på dette. kan jo ikke ta de vanlige allergimedisinen min nå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...