futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Vurderer å få meg jobb i Tønsberg. Har aldri vært der nede. Hvor bør jeg bo? Og hvor bør jeg IKKE bo?
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Du burde bo på Nøtterøy spør du meg!! Myyyyye finere der ute! (sier jenta som er født og oppvokst der, og til slutt kom tilbake også)
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 Litt dyrt. Og så har jeg hørt at folk der er så sossete
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Du kan bo i sentrumsnære områder av Tønsberg i nærheten av meg:) Nei, helt ærlig er ikke sentrum av Tbg veldig pent overalt, noen fine områder. Jeg liker Frodeløkka f.eks og Træleborg er ok. Solvang er også ok, Eik er ok. Horten er hyggelig by, særlig om du bor i Åsen med fin utsikt:)
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Har dere forresten bestemt dere for å flytte ned hit nå eller?
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Dyrt?? Da er det vel akkurat like dyrt i Tønsberg, om ikke dyrere.... Jeg har ihvertfall fint hatt råd til å kjøpe leilighet, og nå hus...og jeg er alene på overgangsstønad. Klart om man velger å kjøpe seg et hus ved vannet er det dyrt, men et helt normalt hus her koster rundt 2 mill. Hvor du har hørt at folk er så sossete her vet jeg ikke, men jeg er ikke det minste soss, ikke noen jeg kjenner heller...du tenker kanskje på alle sommergjestene vi har her?! ;P
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Ryktene om at Nøtterøy er så sossete er kanskje mest rykter nå for tida? Husker de gikk da jeg var liten også. Men jeg synes at Tbg og Nøtterøy går litt over i hverandre som tettbebygd område nå Og det er mange hyggelige steder på Nøtterøy også ja:)
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 Har søkt på jobb der nede og ligger godt ann til å få den. Men er ennå avhengig av at mannen får jobb og at vi får barnehageplass til ungene. Men begynner å bli en reel plan nå ja
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2008 Gjerne litt utenfor selve sentrum. Eik, Åsgårdsstrand, Horten, Borre, Skoppum, etc. Hvor er det bra å bo og hvilke plasser bør jeg utelukke.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jøss, så bra og så heldig du er da. Hva slags jobb? Hvor har dere søkt barnehage? Hvilken? Og i hvilken kommune?
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Du er vel omtrent på alder med meg vel?? Og da jeg var yngre var det helt klart mer sossete ungdom fra Tønsberg, uten at det her har noe å si for meg, bare litt morsomt... ;P
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2008 Programmererjobb i Tønsberg. Har ikke søkt barnehageplass enda. Må jo finne ut hvor vi vil bo først
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Ja, det er jo sant:) Fristene er jo uansett ute. Ja, du sa jo det om jobben tidligere husker jeg nå
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Eik er fint, mye barnefamilier, turmuligheter osv... Det åpnes ny stor barnehave der til høsten tror jeg også, tror! Robergrønningen er ganske populært har jeg hørt. I Åsgårdstrand er det kjempekoselig, ellers vet jeg ikke så mye om de andre stedene, bortsett fra at Skoppum vel er litt "øde"!?
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2008 Kom gjerne med flere plasser! Det er bare de jeg har fått med meg så langt. Har lyst å bo nært havet, så Skoppum er ikke høyt opp på ønskelista.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er litt eldre og det ryktet om Nøtterøy gikk da jeg var mindre. Men jeg bodde ikke i Tønsberg da. Konsgeik barnehage utvider på Eik til totalt 300 plasser fra høsten. Knapløkka barnehage i sentrum utvider med 60-70 plasser også. Trudvanglia barnehage mot Kilen åpnet nylig. Tror det snart er full dekning her i kommunen:)
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Hvis du vil bo nært havet blir det fort dyrt da, men man kan jo være heldig. Andre steder rundt Tønsberg ved vannet er f.eks Ringshaug, Husvik, Skallevoll og Vallø..
meg & to små vampyrer Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Utelukk Skoppum! Eik er bra, Åsgårdstrand er bra, Horten er bra (og billigere enn Tønsberg). Jeg personlig liker ikke de områdene ned mot Ringshaug, syns de er fryktelige. Men det er nærme havet da:)
futte (tm) Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2008 Takker! Trenger ikke være nede ved havet, men i gangavstand, gjerne.
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Okey, pussig at det gikk "rykter" om det samme begge veier da.. Kongseik barnehave var det jeg tenkte på!!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 Et lite tips hvis du vil bo ved vannet, Strandparken i Horten:) Det får man egen båtplass samt at det er egen strand der:) Kjempe koselig:)
To tette + snart ei med flette Skrevet 28. mars 2008 #24 Skrevet 28. mars 2008 Hvis du ser på kartet her http://www.gulesider.no/kart/map.c?q=t%F8nsberg&imgt=MAP&id=a_10000485139 så ligger de siste stedene jeg nevnte ved vannet, i "beltet" ovenfor de igjen ligger Tolvrød, Gauterød, og en masse andre "rød'er", hehe... Men da tror jeg jeg er tom for Tønsberg steder, du får rope ut om du vil titte litt på Nøtterøy, selvom vi er litt "ekslusive"..haha...
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 28. mars 2008 #25 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bor i Horten og trives veldig godt her, men har bodd her hele livet mitt. mange flott plasser som man kan bo. er rimligere en tønsberg. steinsnes og nordskogen er veldig populære områder her. Kom en tur da vel, så skal jeg vise deg rundt :-) Ang Skoppum vet at det er en del innflyttere er opp og at de trives godt, det er vist veldig sosialt, jeg kunne ikke tenkt meg å bo der. lykke til med jobb, barnehage, og alt annet :-) Hvor bor du nå forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå