Gå til innhold

:( Angående lege

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har legeskrekk! HATER å gå til legen, og er redd for alt mulig de kan komme til å finne ut om meg. Av den grunn har jeg enda ikke bestilt legetime, og nå som jeg går inn i uke 9 så begynner det jo å haste litt ...

I tillegg veier jeg for mye, så gruer meg intenst til den biten der også :(

Noen som har noen tips? Klarer liksom ikke å bare hoppe i det heller, selv om det jo er det jeg burde ...

Fortsetter under...

du kan kanskje snakke med en helsesøster eler en jordmor om det? lufte tankene dine litt der om hvordan du føler det ang lege og at du ikke synest det er så greit. det kan kanskje hjelpe...er mer redd for om jeg må ta blodprøver når jeg er til legen jeg for tør ike ta det uten beedøvelseplaster :) hehe lurer på hvordan fødselen min blir...... du kunne kanskje ta med deg noen også. samboeren min er med meg til legen uansett under svangerskapet han om det så bare er snakk om hodepine. og det er en god støtte for da er man to om det skulle vere noe med småen eler meg.... håper det ordner seg og at du ommer deg til legen og at du ikke er så redd. lykke til og håper du fikk noen tips som kan hjelpe deg :)

"og nå som jeg går inn i uke 9 så begynner det jo å haste litt"!!!! hallo!! du er ikke døds syk selv om du er gravid... ingen som harr dødd av å ikke gå til første kontroll før i uke 12-13. blir bare litt sliten av alle hær inne som virker som de renner ned legekontoret annenhvær uke fordi de tror at det å være gravid er en sykdom...

Heisann, det med at det haster sal du bare ta med ro, er selv 13+3 og har enda ikke hatt kontroll, det er visstnok helt normat:)

Ang legeskrekken så er jeg selv greit nok flink til å bestille selve timen, men når jeg kommer meg dit så klarer jeg ikke ordlegge meg eller fortelle hva som er galgt. Et tips jeg har fått er å skrive ned alt du lurer på og så bar egi lappen til legen. På den lappen kan du jo også skrive at du har legeskrekk:)

Bestill time og møt opp, og så drar legen det ut av deg når han/hun skjønner at du er vettaskremt!

Lykke til (og beklager at jeg ikke har bedre råd å gi:)

Har faren til barnet mulighet til å være med? Eventuelt kanskje en god venninne? Hvis du kjenner noen som du stoler på, og som er "stødig som fjell" kan det kanskje være greit å ha han eller hun med seg. Kanskje moren din, eller til og med faren din?

Jeg vil også anbefale at du snakker med jordmor el. liknende slik som andre anbefaler her. Det er sikkert en god del som disse kan utføre i stedet for legen.

Vil det ha noe å si om det er kvinnelig eller mannlig lege?

Annonse

Treng du å gå til lege då?

Sjølv er eg i veke 15 no, og har ikkje vore til lege ein einaste gong, kun hos jordmor. Så sant eg ikkje får beskjed om noko anna, så har eg tenkt å fortsette slik. Synest det er unødvendig med lege, når jordmor har betre tid/ meir peiling.

Det er i allefall slik eg føler det;)

Skaff deg time hos jordmor i staden du, og høyr med ho kva ho meiner om saka:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...