HegeAE Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Eg heldt meg innanfor den norrøne, sidan både mitt namn er norrønt (det første, far er norrønt. dattera mi er norrønt. Så da vil eg gjerne og at nesten skal vere norrønt og. Namnet dattera mi er Ingebjørg, dette er mine namneforslag.... Så får eg berre håpe at kjæresten min godkjenner mine namneforslag. Eg vedder at han ikkje har si meining der heller. Har tenkt litt på Alette/Aletta og Emma og. Men, eg syns Sigrid var finare.... Og Sigbjørn var det finaste gutenamnet. Jentenamn Sigrid Gutenamn Sigbjørn
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Emma er fint, men må få hvile noen år. Alette minner om kaker. Sigrid og Sigrun er fine navn. Er glad i guttenavnet Sæmund
Mooncake Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Sigrid og Sigbjørn er to kjempe fine navn! Go for it! Alette blir for sukkersøtt for min del. Emma er navnetopp. Ingebjørg og Sigrid passer godt sammen.
Vipsenmamma Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Sigrid og Sigbjørn er kjempefine navn - gå for de.
prebs Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Sigbjørn er et aldeles nydelig navn! Sigrid har jeg aldri likt- av uviss grunn, for jeg elsker Sigurd som guttenavn... Emma er flott, men mye brukt og passer ikke så godt til Ingebjørg, synes jeg. Alette og Aletta er koselige navn som passer godt. Hva med Taletta? (Et gammelt familienavn hos oss, som Sigbjørn også er.) Ellers synes jeg Anna passer bra!
HegeAE Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2008 Ja, Anna er eit fint namn ja. Dattera mi er oppattkalla etter oldemora si. Og søstera til oldemor hennar heitte og Anna. Men, det er jo allereie ei lita Anna no da. Som er 4-menning til mi datter.... Eg har nok meir eller mindre falt for Sigrid eller Sigbjørn, alt etter kva kjønn det blir. Og skulle det bli begge kjønn, så tar ein begge namna ja....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Synest ikkje ei dotter nr. 2 skal heita Alette eller Emma når resten av fam. har norrøne namn. Stemmer for Sigrid og Sigbjørn. Har sjølv ei lita Sigrid og er veldig nøgd med det. Ingebjørg og Sigrid er solid, tidlaust, klassisk. Uansett trendar går namna ikkje av mote.
HegeAE Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 Så er det berre å få overbevist far til det komende barnet om namnevalg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hva med jentenavnet Signy da? Likte ikke navne da jeg først hørte det, men når jeg så jenta som har fått navne synes jeg det er kjempe søtt!! Signy er ei jente so ikke lar seg pille på nesen, men som samtidlig er mammas søteste lille engel =)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Sigrid passer definitivt best sammen med Ingebjørg Flotte navn!! Andre forslag er: Hildegunn Torgunn Solveig Karen Borgny Marta og Dagny Til Inspirasjon! Jeg liker alle disse navnene. Jeg ville gått for Sigrid hvis det er dette du liker
HegeAE Skrevet 5. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2008 Kva om far ikkje blander seg inn i debatten? Da kan eg jo berre ta dei namna eg velger. Kjedelig med fedre som ikkje kjem med sine meiningar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå