Gå til innhold

Kan man bruke solsikkeolje i barnas mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns potetmosen jeg har lagd selv (og fryst) blir så tørr... Ikke rart han ikke syns det var no særlig. Prøvde med litt mme i, men det hjalp ikke så veldig. Tok en liten dråpe solsikkeolje i, og da "glir" det litt lettere, om dere skjønner. Men vet ikke om det er noe jeg kan fortsette med.

Jeg frøs forresten ned maten i isterninger, fordi han fortsatt er i tilvenningsfasen. Men hvordan tiner dere maten? Vannbad? Micro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal helst bruke sikkelig smør som meierismør og fløte det første året for barnet trenger det. her varmes maten i microen.

Skrevet

Seriøst, fløte og meierismør? Sikkert ikke i mengder, men likevel... Leste et eller annet sted om at man kunne bruke litt olje, men visste ikke hvor mye/ofte det var snakk om. Ikke husker jeg hvordan type olje det var snakk om heller.

HI

Skrevet

Sosial- og helsedirektoratet anbefalerplanteoljer som f.eks raps, solsikke, soya, mais eller olivenolje. Ville ikke brukt smør som inneholder salt, jeg...

Skrevet

Solsikkeolje er helt supert! Bruker det masse. Det blir anbefalt å bruke plantemargarin og planteoljer.

Skrevet

Skal ikke bruke fløte og meierismør det første året. Ikke ku-melkeprodukter i det heletatt! Solsikeolje er ok kaldt, men IKKE stek i det! Da er det feks olivenolje som duger

Skrevet

Næringen i maten forsvinner i microen... Vannbad er vel best?

Skrevet

viss du varmer maten skikkelig, ikke bare til kroppstemperatur, blir konsistensen bedre. Vi bruker ofte solsikkeolje, sunt og fint for barna. Vi bruker vannbad, har ikke micro... tar ut maten en stund før hun skal spise, så det får tint litt.

Skrevet

Du kan fint bruke solsikkeolje. Jeg bruker nå litt meierismør av og til jeg da, for det gir veldig god smak på maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...