Gå til innhold

mye sterke smerter på høyre side av magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå i uke 35 og disse smertene begynte for noen uker siden. på forrige kontroll var blodtrykket steget litt, men ellers ikke noe mer. men nå har disse smertene bare økt og økt og til tider er det nesten helt uutholdelig. har itillegg hatt mye vondt i hodet hele dagen..

da jeg var hos jordmor sist sa hun at det kunne være babyen som ligger å presser på noen nerver som skapte disse smertene, men blir jo litt nervøs her når jeg leser om svangerskapsforgiftning...

nå skal jeg jo på kontroll tirsdag neste uke, så det går vell bra. bare lurer på om det er flere som har disse intense smertene på høyre side?? alltid høyre side og aldri venstre.. kan jo være babyen ligger kun på den siden, for har i tillegg også et vanvittig press og vondt oppi ribbeina på høyre side.

man blir jo helt paranoid av å lese alt som står her inne jo!! alltid noe som stemmer med hvordan du selv føler deg også begynner man å tenke om du selv er syk!! hehe.. jaja

tror altså ikke egentlig det er svangerskapsforgiftning, bare lurer på om andre har det samme??

Fortsetter under...

Gjest MaJo0812
Skrevet

Jeg har og vondt øverst på høyre side under ribbena, alltid på samme sted. Er skikkelig vondt! Jordmor sa til meg at det er babyen om presser. I mitt tilfelle ligger han med rumpa opp der og dytter på leveren. Eneste som hjelper for meg er og legge meg ned og strekke skikkelig ut, gjerne med høyre armen over hodet for å skape bedre plass inni der. Når baby endelig flytter seg over på venstre side er det skikkelig godt..

Skrevet

Hvor på høyre side er det da? Har du tatt det opp med legen din? kan jo være blindtarmen som holder på å "kødder" litt....

Skrevet

er vell midt mellom ribbeina og hoftebeinet omtrent ute på siden.. tok det opp med legen for noen uker siden men da var det ikke så ille som det har vært nå. har bare blitt stadig verre, men skal til kontroll igjen på tirsdag

Skrevet

Hei, et lite forslag fra meg...

Jeg var hos legen for noen dager siden pga smerter på venstre side. Han fant ikke ut hva det var, men han sa at hadde det vært på høyre side så kunne det ha vært nyrene. Han sa at dette gjerne eventuelt kom i sammenheng med svie når man tisser.... Men nyrene sitter ihvertfall på høyre side, og det er endel som kan få litt problemer med de i slutten av svangerskapet.... Så det kan jo være verdt å undersøke, hvis du ikke tror det er babyen som ligger å lager vondten....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...