Gå til innhold

No cry - no sleep solution

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva dette går ut på?!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er "No cry, sleep solution!"

Har nettopp fått boka så jeg er ingen ekspert enda, men det ser ut til å være mange forskjellige tips der.

Jeg har f.eks en gutt som ikke klarer å ta lange lurer, våkner etter 1/2 time, men har tydelig behov for mer søvn.

Da er tipset å være klar i det det er antydning til oppvåkning, hjelpe baby tilbake i søvn på mest egnet måte (amming, byssing osv).

Holde på sånn 1 ukes tid og etter hvert skal da babyen teoretisk klare dette selv. Viktig å gjøre dette i riktig øyeblikk så babyen ikke har rukket å bli for våken.

Sitter og venter på det nå faktisk.

Skrevet

Dette funker!Gutten min våknet ALLTID etter 20 min. og da skulle han opp.Tok tipset og nå sover han dupper på 1,5-2 timer!!Fantastisk:)

Skrevet

visste det var noe feil da jeg skrev =) No sleep *ler*

den teknikken der har jeg også prøvd, ikke en hel uke da, men noen dager, og min erfaring har med dette vært at han bli mer våken....har vært på pletten før halvtimen og klar til å bysse i søvn igjen, men han våkener med en gang byssingen tar slutt....kan ikke stå å bysse i 1/2 time heller da, for at han skal sove mer. På ettermiddagen går vi tur, og da og våkner han etter 1/2 time, om vogna står i ro, eller jeg går lengre tur enn halvtimen.

Ser ut som vi skal slite både dag og natt med søvn til vår lille. Men når han er 18....ja det er det på hode ut c¨,)

Neida...men mottar gjerne gode råd med stor takknemmelighet....er villig til å prøve ALT!!!!! Slitsomt å ikke få sove, og skal jo snart begynne på jobb igjen, og uten søvn, fungerer vi ikke. Så på forhånd takk =)

Skrevet

du skriver ikke noe om hvor gammel han er, hvor mye han sover om natta og dagen...

ellers rutiner... ?

Skrevet

Jeg ville absolutt kjøpt boka fra bokkilden.no (Elisabeth Pantley: The No-Cry Sleep Solution)!

Dette er en bok som man bør lese først (lettlest, syns jeg) og så følge de rådene som passer. Noen følger et slags program fra den, mens andre bare plukker det de vil og trenger, til sitt barn... den er kjempebra, og rådene funker! Og lærdommen sitter hos barnet!

Skrevet

Vil bare si at det begynner å hjelpe her, i dag sov han 1,5 times lur, kun med litt rugging på senga halveis. Og nå har han sovet i snart 1,5 time i vognbaggen på verandaen etter at jeg tok den inn etter tur.

Store forbedringer.

Skrevet

Han er 8 mnd, sover ulikt fra natt til natt...noen ganger sover han rundt...men som regel er det litt skrik og skrål hver natt. Legger han til samme tid her kveld, mamma legger han, samme rutiner hver kveld. Noen ganger sovner han når jeg legger ham, noen ganger (oftest) skriker han (har prøvd ferber uten hell) Jeg vet han er god og mett, tørr bleie, og rapen er gjort unna før han legges

Om dagen sover han i 2 omganger en på formiddagen, i ca en time, og en lett soving på ettermiddagen i ca 1/2 time.

Noen som ser noen feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...